Opakovaná reklamce

Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o radu. U společnosti NAMIR jsme v dubnu letošního zakoupili tlakovou myčku. Tento výrobek jsme již 2 x posílali na reklamaci se stejnou vadou – není možné ho zapnout, či se po zapnutí samovolně vypne. Poprvé byla reklamace uznána a vyměněna součástka, podruhé byla reklamace neuznána – na reklamačním oddělení výrobek po zapnutí fungoval. Nyní ho budeme předávat na reklamaci znovu - opět nejde zapnout. Z naší strany se bude jednat tedy o 3. reklamaci stejné vady. Vzhledem k této skutečnosti jsme žádali o odstoupení od kupní smlouvy vzhledem k nemožnosti bezvadného užívání věci a vrácení peněz. Chtěla bych Vás poprosit o informaci, jaké jednání máme ze strany prodejce očekávat a zda v případě uznání poslední reklamace máme na vrácení peněz nárok? V této souvislosti bych měla ještě jeden dotaz. Při monitorované tel. komunikaci s reklamačním oddělením mi bylo sděleno, že dopravu k reklamaci zajistí prodejce na své náklady jimi běžně používanou dopravní společností. Po písemném vyzvání z mé strany k zaslání termínu vyzvednutí zásilky jsem dostala odpověď, že se omlouvají za mylnou informaci, ale dopravu musíme zajistit my na své náklady. Máme právo požadovat zajištění dopravy tak, jak nám bylo, ačkoli mylně, sděleno? Předem děkuji za odpověď a radu.

Otázku poslal/a:  , 24. 9. 2014 17:03

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I když se z Vašeho pohledu jedná o třetí reklamaci v pořadí, zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v ustanovení § 2169 odst. 2 zakotvuje spotřebiteli právo od smlouvy odstoupit, jedná-li se o opakovaný výskyt vady po opravě. Vyžaduje se tedy, aby nejen byla reklamace pro stejnou vadu spotřebitelem opakovaně uplatněna, ale i opakované uznání vady a její odstraňování opravou. Pokud tedy druhá reklamace nebyla uznána, resp. se jim Vámi vytknutá vada neprojevila a výrobek bezvadně fungoval, nelze s touto reklamací počítat. Pokud jste přesvědčená o tom, že se reklamací náležitě nezaobírali, neboť se nejedná o nahodilou vadu vyskytující se pouze občas a zboží po návratu pořád vadu vykazovalo, bylo na místě závěr prodávajícího k druhé reklamaci rozporovat například videozáznamem projevu vady nebo již posudkem znalce. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz Vám s ohledem na výše uvedené ještě nevznikl, alespoň ne z titulu opakování vady. Odstoupit by bylo možné v tuto chvíli pouze v případě, že by se vada ukázala jako neodstranitelná. Jinak očekávejte vyřízení třetí reklamace opravou, je-li vada odstranitelná, nebo výměnou za nový výrobek a při neuznání reklamace buď tak, že to za vadu nepovažují nebo že se opět u nich vada neprojevila. Podle § 2161 odst. 2 téhož zákona se předpokládá, že výrobek je vadný, pokud se vada projeví do 6 měsíců od jejího převzetí po koupi. Proto nelze jen tak zamítnout reklamaci s tím, že to vada není. Prodávající musí prokázat opak, trvá-li na zamítnutí reklamace. U druhé varianty neuznání reklamace, doporučujeme postupovat v souladu s pokyny uvedenými výše u druhé reklamace. Co se týče Vašeho dotazu na zajištění dopravy vadného zboží na reklamaci a nákladů s tím spojených, nutno poznamenat, že zákon neukládá prodávajícímu povinnost zajistit dopravu pro uplatnění reklamace. Naopak se předpokládá, že náklady spojené s uplatněním reklamace nese v prvé řadě spotřebitel a posléze má právo na jejich náhradu. To však nebrání ujednání v reklamačním řádu či obchodních podmínkách prodávajícího, v němž se k zajištění dopravy sám zavazuje. V takovém případě je možné se toho s úspěchem domáhat a veškeré náklady rovnou nese prodávající a spotřebitel je nemusí vynakládat a dožadovat se jejich proplacení. Prodávající tím výrazně ušetří, když zajišťuje dopravu svým smluvním partnerem, se kterým má vyjednané určitě lepší ceny. To je i důvod, proč řada prodávajících dopravu zajišťuje. Pokud však jen zazněla informace v telefonickém rozhovoru, který je sice druhou stranou monitorován, ale Vy jeho nahrávkou nedisponujete, a zmíněné ujednání v řádu či podmínkách prodávajícího chybí, obáváme se, že mylně poskytnutou informaci neprokážete. I kdyby ano, sice Vám bude prodávající odpovídat za škodu způsobenou nesprávně poskytnutou informací jeho pracovníkem, ale rozhodně touto škodou není cena dopravy, protože, jak jsme uvedli výše, máte nárok na proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s dopravou reklamovaného výrobku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

1. 10. 2014 22:17

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

15. 5. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

22. 3. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

3. 12. 2018 | Monika Veselíková | 21 komentářů

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

9. 8. 2018 | Jana Poncarová | 2 komentáře

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

27. 7. 2018 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

24. 7. 2018 | Petra Dlouhá

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

27. 6. 2018 | Lukáš Zelený | 3 komentáře

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

21. 6. 2018 | Petra Dlouhá | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Veselíková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services