Reklamace kabelky - PERY

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě reklamace kabelky zakoupení v obchodě PERY. Kabelka je celá textilní s koženými aplikacemi a cca při čtvrtém nošení jsem zjistila, že kabelka nahoře kousek od zipu popraskala. Na těchto místech jsou viditelné i skvrny od lepidla, které evidentně ztuhlo a v těch místech materiál praská. Cena kabelky 1500 Kč. Kabelka byla zakoupena dne 13. 4. 2014 poprvé reklamovaná dne 7.9.2014. Reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu a že k poškození došlo přetěžováním a oděrem o jiný předmět. Má se prý jednat o mechanické poškození, na které se reklamace nevztahuje. Na písemném vyjádření od pana Ryšavého je "V Praze dne 17.9.2014" a hned pod tím "Vyjádření k reklamaci ze dne 7.7.2014" - toto datum tam pravděpodobně zbylo ze stejného vyjádření z jiného data. Je toto vyjádření platné? O vyřízení první reklamace jsem nebyla informována, resp. bylo jednou z prodejny voláno a nedovoláno (po měsíci jsem tedy do prodejny zašla) - považuje se i toto za informování o vyřízení reklamace? S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a dne 18.10. jsme sepsali nový reklamační list. Ani ne po týdnu jsem byla telefonicky kontaktována z prodejny, že je reklamace již vyřízená a znovu zamítnutá. Ještě jsem do prodejny znovu nezašla chtěla bych se tak poradit, jakým způsobem je možná dále postupovat? Je možné s vyjádřením k reklamaci znovu nesouhlasit? Z toho, co jsem zatím zjistila, mě napadají 2 možnosti: 1) Znovu s vyjádřením nesouhlasit a v prodejně předat písemné vyjádření adresované panu Ryšavému (jednomu ze společníků této firmy), že nesouhlasím s vyjádřením k mé reklamaci a že vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na zboží, která se projevila do 6 měsíců od zakoupení a důkazní břemeno je tedy na obchodníkovi, žádám, abych od společnosti PERY obdržela vyjádření soudního znalce, protože se domnívám, že mou vadu neposuzoval nikdo kompetentní. Je to možné? V případě reklamace do 6 měsíců by si měl znalecký posudek v případě nesouhlasu zákazníka zajistit obchodník je to tak? Kolik zhruba takový znalecký posudek stojí? 2) Předat v prodejně předžalobní výzvu adresovanou společníkům firmy PERY a poté tuto výzvu odeslat znovu poštou na adresu firmy. Poté počkat min. stanovených 7 dní jestli nebudou chtít spor vyřešit jinak a poté si případně nechat zpracovat znalecký posudek a soudit se s nimi. Je tento postup správný? Předem Vám moc děkuji za radu, která z variant je vhodnější nebo vůbec možná a případně další doporučení.

Otázku poslal/a:  , 2. 11. 2014 20:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I pro tento případ samozřejmě platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku, že se má za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při jejím převzetí. Důkaz opaku nese v tomto případě prodávající. Dle občanského soudního řádu platí, že skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození zboží, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je ovšem otázkou, jak předložené důkazy vyhodnotí konkrétní soudce. Vzhledem k tomu, že předmětem řízení by byla tzv. bagatelní částka, nebylo by možné se proti rozhodnutí soudu prvního stupně odvolat. Z tohoto důvodu spotřebitelce doporučujeme, aby v případě, že prodávající bude nadále opomíjet znění § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, zboží z reklamace vyzvedla, vyjádřila svůj nesouhlas s jejím vyřízením na reklamačním protokolu a upozornila prodávajícího na možnost zpracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.dtest.ct/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že závěr posudku vyjde ve prospěch spotřebitelky, může uplatnit odstoupení od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena a takové jednání lze považovat za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka má v takovém případě i nárok na úhradu znalečného dle § 1924 občanského zákoníku. Tím, že bude prodávajícímu předložen znalecký posudek, může být zabráněno vyhrocení sporu až do podoby soudního řízení. Na druhou stranu, pokud prodávající nebude respektovat závěry vyslovené soudním znalcem a dojde k soudní při, spotřebitelka bude ve výhodnějším důkazním postavení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 11. 2014 9:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Velké srovnání poskytovatelů půjček

8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 4 komentáře

Velké srovnání poskytovatelů půjček

Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 30 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Veselíková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Veselíková | 12 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 77 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

25. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

18. 10. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services