Reklamace kabelky - PERY

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě reklamace kabelky zakoupení v obchodě PERY. Kabelka je celá textilní s koženými aplikacemi a cca při čtvrtém nošení jsem zjistila, že kabelka nahoře kousek od zipu popraskala. Na těchto místech jsou viditelné i skvrny od lepidla, které evidentně ztuhlo a v těch místech materiál praská. Cena kabelky 1500 Kč. Kabelka byla zakoupena dne 13. 4. 2014 poprvé reklamovaná dne 7.9.2014. Reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu a že k poškození došlo přetěžováním a oděrem o jiný předmět. Má se prý jednat o mechanické poškození, na které se reklamace nevztahuje. Na písemném vyjádření od pana Ryšavého je "V Praze dne 17.9.2014" a hned pod tím "Vyjádření k reklamaci ze dne 7.7.2014" - toto datum tam pravděpodobně zbylo ze stejného vyjádření z jiného data. Je toto vyjádření platné? O vyřízení první reklamace jsem nebyla informována, resp. bylo jednou z prodejny voláno a nedovoláno (po měsíci jsem tedy do prodejny zašla) - považuje se i toto za informování o vyřízení reklamace? S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a dne 18.10. jsme sepsali nový reklamační list. Ani ne po týdnu jsem byla telefonicky kontaktována z prodejny, že je reklamace již vyřízená a znovu zamítnutá. Ještě jsem do prodejny znovu nezašla chtěla bych se tak poradit, jakým způsobem je možná dále postupovat? Je možné s vyjádřením k reklamaci znovu nesouhlasit? Z toho, co jsem zatím zjistila, mě napadají 2 možnosti: 1) Znovu s vyjádřením nesouhlasit a v prodejně předat písemné vyjádření adresované panu Ryšavému (jednomu ze společníků této firmy), že nesouhlasím s vyjádřením k mé reklamaci a že vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na zboží, která se projevila do 6 měsíců od zakoupení a důkazní břemeno je tedy na obchodníkovi, žádám, abych od společnosti PERY obdržela vyjádření soudního znalce, protože se domnívám, že mou vadu neposuzoval nikdo kompetentní. Je to možné? V případě reklamace do 6 měsíců by si měl znalecký posudek v případě nesouhlasu zákazníka zajistit obchodník je to tak? Kolik zhruba takový znalecký posudek stojí? 2) Předat v prodejně předžalobní výzvu adresovanou společníkům firmy PERY a poté tuto výzvu odeslat znovu poštou na adresu firmy. Poté počkat min. stanovených 7 dní jestli nebudou chtít spor vyřešit jinak a poté si případně nechat zpracovat znalecký posudek a soudit se s nimi. Je tento postup správný? Předem Vám moc děkuji za radu, která z variant je vhodnější nebo vůbec možná a případně další doporučení.

Otázku poslal/a:  , 2. 11. 2014 20:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I pro tento případ samozřejmě platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku, že se má za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při jejím převzetí. Důkaz opaku nese v tomto případě prodávající. Dle občanského soudního řádu platí, že skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození zboží, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je ovšem otázkou, jak předložené důkazy vyhodnotí konkrétní soudce. Vzhledem k tomu, že předmětem řízení by byla tzv. bagatelní částka, nebylo by možné se proti rozhodnutí soudu prvního stupně odvolat. Z tohoto důvodu spotřebitelce doporučujeme, aby v případě, že prodávající bude nadále opomíjet znění § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, zboží z reklamace vyzvedla, vyjádřila svůj nesouhlas s jejím vyřízením na reklamačním protokolu a upozornila prodávajícího na možnost zpracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.dtest.ct/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že závěr posudku vyjde ve prospěch spotřebitelky, může uplatnit odstoupení od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena a takové jednání lze považovat za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka má v takovém případě i nárok na úhradu znalečného dle § 1924 občanského zákoníku. Tím, že bude prodávajícímu předložen znalecký posudek, může být zabráněno vyhrocení sporu až do podoby soudního řízení. Na druhou stranu, pokud prodávající nebude respektovat závěry vyslovené soudním znalcem a dojde k soudní při, spotřebitelka bude ve výhodnějším důkazním postavení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 11. 2014 9:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Slováci jdou šmejdům po krku. Přitvrdíme taky?

14. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Slováci jdou šmejdům po krku. Přitvrdíme taky?

Slováci zasahují proti „šmejdům“! Pošťouchl je k tomu prý mimo jiné český dokument Silvie Dymákové. Schválili zákon, který může agresivním prodejcům z předváděcích akcí hodně zkomplikovat byznys. Už se však objevují první šíbři, kteří ho umějí obejít. Co si o tom myslíte? A chcete tvrdší regulaci i u nás? Dost možná budeme slovenské bratry následovat.

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

7. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

Brusel si „na nás“ brousí zuby. Začněte brousit nože! Debata o zákazech, které mají na naši hlavu z Evropské unie dopadnout, ožívá novou silou. Češi prskají a mluví o šíleném diktátu, někteří Němci rovnou o zakazovací vzteklině. Nakonec to však vypadá, že se – jako obvykle – žádné drama nekoná. Přečtěte si, oč už nás Unie „připravila“ a oč nás ještě „připraví“. Ruku na srdce: co z toho opravdu postrádáte? Můžete o tom hlasovat.

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

2. 9. 2013 | Richard Gürlich

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

V dalším pokračování seriálu o novinkách, které by měl od prvního ledna přinést nový občanský zákoník, se věnujeme spotřebitelským smlouvám, závazkům a jejich plnění.

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

19. 8. 2013 | Petra Dlouhá | 13 komentářů

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

Půjčili si od Finpomoci patnáct tisíc, zaplatili až čtyřikrát tolik. Nechali se legálně sedřít z kůže. Když dluh doplatili, prodala firma bianco směnky, které podepsali spolu se smlouvou o úvěru, a museli platit znovu! Po letech se podařilo dosáhnout průlomu: soudy začínají směnečné platební rozkazy rušit. Část poškozených má šanci se ze spárů Finpomoci konečně dostat.

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

4. 8. 2013 | ČTK, Jiří Hovorka | 52 komentářů

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

19. 6. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

Právě dnes představil právník Petr Němec, kterého známe jako bojovníka proti poplatkům za vedení úvěrového účtu, svůj nový projekt. Tentokrát bude na svém webu sjednocovat poškozené spotřebitele k hromadným žalobám. První žaloby budou směřovat proti firmám UPC, BezReklamky a Český inkasní kapitál.

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

10. 6. 2013 | Michal Kašpárek | 76 komentářů

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

2. 5. 2013 | Petra Dlouhá | 59 komentářů

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

30. 4. 2013 | Petra Dlouhá | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

25. 4. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

Filmový dokument není kovbojka: neměl by proti sobě stavět klaďáky a záporáky ani předpokládat, že k nastolení pořádku stačí jediný šerifův výstřel. Hrncáková odysea Šmejdi se bohužel dopouští obojího.

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

14. 4. 2013 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

V těchto dnech má premiéru celovečerní dokumentární film Silvie Dymákové a Romany Mazalové s názvem Šmejdi. Zachycuje fenomén předváděcích akcí a ukazuje, jakými hyenistickými praktikami jsou někteří lidé v Česku ochotni vydělávat peníze.

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

21. 3. 2013 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

1. 3. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

Ponaučením z koninového skandálu ať je to, že cool obchody a jídelny odlišuje od ušmudlaných bister a pofiderních náleven mnohdy jen lepší marketing. Regály můžou mít vycíděné a štít naleštěný, ale řetězec dodávek skryje špínu tam i tam.

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

24. 2. 2013 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 7 komentářů

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

Pokutu ve výši alespoň 20 tisíc korun vloni udělila Česká obchodní inspekce 44 provozovatelům internetových obchodů.

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

10. 2. 2013 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services