Reklamace kabelky - PERY

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě reklamace kabelky zakoupení v obchodě PERY. Kabelka je celá textilní s koženými aplikacemi a cca při čtvrtém nošení jsem zjistila, že kabelka nahoře kousek od zipu popraskala. Na těchto místech jsou viditelné i skvrny od lepidla, které evidentně ztuhlo a v těch místech materiál praská. Cena kabelky 1500 Kč. Kabelka byla zakoupena dne 13. 4. 2014 poprvé reklamovaná dne 7.9.2014. Reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu a že k poškození došlo přetěžováním a oděrem o jiný předmět. Má se prý jednat o mechanické poškození, na které se reklamace nevztahuje. Na písemném vyjádření od pana Ryšavého je "V Praze dne 17.9.2014" a hned pod tím "Vyjádření k reklamaci ze dne 7.7.2014" - toto datum tam pravděpodobně zbylo ze stejného vyjádření z jiného data. Je toto vyjádření platné? O vyřízení první reklamace jsem nebyla informována, resp. bylo jednou z prodejny voláno a nedovoláno (po měsíci jsem tedy do prodejny zašla) - považuje se i toto za informování o vyřízení reklamace? S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a dne 18.10. jsme sepsali nový reklamační list. Ani ne po týdnu jsem byla telefonicky kontaktována z prodejny, že je reklamace již vyřízená a znovu zamítnutá. Ještě jsem do prodejny znovu nezašla chtěla bych se tak poradit, jakým způsobem je možná dále postupovat? Je možné s vyjádřením k reklamaci znovu nesouhlasit? Z toho, co jsem zatím zjistila, mě napadají 2 možnosti: 1) Znovu s vyjádřením nesouhlasit a v prodejně předat písemné vyjádření adresované panu Ryšavému (jednomu ze společníků této firmy), že nesouhlasím s vyjádřením k mé reklamaci a že vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na zboží, která se projevila do 6 měsíců od zakoupení a důkazní břemeno je tedy na obchodníkovi, žádám, abych od společnosti PERY obdržela vyjádření soudního znalce, protože se domnívám, že mou vadu neposuzoval nikdo kompetentní. Je to možné? V případě reklamace do 6 měsíců by si měl znalecký posudek v případě nesouhlasu zákazníka zajistit obchodník je to tak? Kolik zhruba takový znalecký posudek stojí? 2) Předat v prodejně předžalobní výzvu adresovanou společníkům firmy PERY a poté tuto výzvu odeslat znovu poštou na adresu firmy. Poté počkat min. stanovených 7 dní jestli nebudou chtít spor vyřešit jinak a poté si případně nechat zpracovat znalecký posudek a soudit se s nimi. Je tento postup správný? Předem Vám moc děkuji za radu, která z variant je vhodnější nebo vůbec možná a případně další doporučení.

Otázku poslal/a:  , 2. 11. 2014 20:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I pro tento případ samozřejmě platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku, že se má za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při jejím převzetí. Důkaz opaku nese v tomto případě prodávající. Dle občanského soudního řádu platí, že skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození zboží, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je ovšem otázkou, jak předložené důkazy vyhodnotí konkrétní soudce. Vzhledem k tomu, že předmětem řízení by byla tzv. bagatelní částka, nebylo by možné se proti rozhodnutí soudu prvního stupně odvolat. Z tohoto důvodu spotřebitelce doporučujeme, aby v případě, že prodávající bude nadále opomíjet znění § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, zboží z reklamace vyzvedla, vyjádřila svůj nesouhlas s jejím vyřízením na reklamačním protokolu a upozornila prodávajícího na možnost zpracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.dtest.ct/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že závěr posudku vyjde ve prospěch spotřebitelky, může uplatnit odstoupení od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena a takové jednání lze považovat za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka má v takovém případě i nárok na úhradu znalečného dle § 1924 občanského zákoníku. Tím, že bude prodávajícímu předložen znalecký posudek, může být zabráněno vyhrocení sporu až do podoby soudního řízení. Na druhou stranu, pokud prodávající nebude respektovat závěry vyslovené soudním znalcem a dojde k soudní při, spotřebitelka bude ve výhodnějším důkazním postavení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 11. 2014 9:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

7. 10. 2011 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

Některé spotřebitelské úvěry připomínají spíše lichvu. Pomohlo by, kdyby stát u půjček stanovil maximální hranici roční procentní sazby nákladů (RPSN)? Zeptali jsme se právníka Tomáše Sokola, ekonomů Lubomíra Lízala a Petra Macha, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

2. 10. 2011 | Petr Kučera

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

Banky působící v České republice zatím nebudou rušit poplatek za vedení úvěrového účtu, který nejvyšší německý civilní soud prohlásil za protizákonný, a tudíž neplatný. O zlomovém verdiktu informoval on-line deník Aktuálně.cz v pátek.

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

30. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 16 komentářů

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

26. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 8 komentářů

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

Co si myslí ekonomové Petr Mach, Aleš Michl, Ilona Švihlíková, podnikatel Tomio Okamura a další odborníci o finanční gramotnosti Čechů? Měla by se na výchově ke zodpovědnému přístupu k financím podílet více škola?

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

23. 8. 2011 | Tomáš Prouza | 16 komentářů

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

Kdo nemá doma cihličku zlata, jako by vůbec nebyl. Aspoň takový dojem vytváří většina českých médií – a pomáhají tak vytvářet horečku, na které vydělají jen překupníci.

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

4. 8. 2011 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

18. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 4 komentáře

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

Je hezké, že v ČNB existuje odbor ochrany spotřebitele. Jen je škoda, že je v podstatě neviditelný a nikdo neví, k čemu vlastně je. Prostoru pro aktivitu má přitom víc než dost.

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

14. 7. 2011 | Tomáš Prouza, Klára Król | 2 komentáře

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

Pozdvižení vzbudil ministerský návrh novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí. Odbornou veřejnost rozdělil na dva tábory. Přinášíme názory pro i proti. Jak se na novelu dívá Klára Król z ministerstva financí a jak Tomáš Prouza z Partners?

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

12. 7. 2011 | Klára Šponerová | 2 komentáře

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?

Kdo se bojí finančního arbitra?

12. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 1 komentářů

Kdo se bojí finančního arbitra?

Od července posílily pravomocí finančního arbitra. Nově bude rozhodovat i spory klientů s investičními společnostmi a zastání se konečně dočkají také klienti pochybných úvěrových firem. Jen škoda, že ministerstvo financí opět zůstalo na půli cesty – chránit potřebují i klienti jiných institucí.

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

21. 6. 2011 | František Mašek | 9 komentářů

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

19. 6. 2011 | Karel Toman | 3 komentáře

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

Postavení zákazníků výrazně posílí v situacích, které s sebou přinesla liberalizace trhu s energiemi s tvrdým a občas i nefér bojem dodavatelů o klienty. Dodavatelé energií budou mít například nově povinnost lidem doručit změny cen a tarifů, čímž pro zákazníka automaticky vznikne právo od smlouvy odstoupit.

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

31. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz

24. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz

Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services