Reklamace kabelky - PERY

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě reklamace kabelky zakoupení v obchodě PERY. Kabelka je celá textilní s koženými aplikacemi a cca při čtvrtém nošení jsem zjistila, že kabelka nahoře kousek od zipu popraskala. Na těchto místech jsou viditelné i skvrny od lepidla, které evidentně ztuhlo a v těch místech materiál praská. Cena kabelky 1500 Kč. Kabelka byla zakoupena dne 13. 4. 2014 poprvé reklamovaná dne 7.9.2014. Reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu a že k poškození došlo přetěžováním a oděrem o jiný předmět. Má se prý jednat o mechanické poškození, na které se reklamace nevztahuje. Na písemném vyjádření od pana Ryšavého je "V Praze dne 17.9.2014" a hned pod tím "Vyjádření k reklamaci ze dne 7.7.2014" - toto datum tam pravděpodobně zbylo ze stejného vyjádření z jiného data. Je toto vyjádření platné? O vyřízení první reklamace jsem nebyla informována, resp. bylo jednou z prodejny voláno a nedovoláno (po měsíci jsem tedy do prodejny zašla) - považuje se i toto za informování o vyřízení reklamace? S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a dne 18.10. jsme sepsali nový reklamační list. Ani ne po týdnu jsem byla telefonicky kontaktována z prodejny, že je reklamace již vyřízená a znovu zamítnutá. Ještě jsem do prodejny znovu nezašla chtěla bych se tak poradit, jakým způsobem je možná dále postupovat? Je možné s vyjádřením k reklamaci znovu nesouhlasit? Z toho, co jsem zatím zjistila, mě napadají 2 možnosti: 1) Znovu s vyjádřením nesouhlasit a v prodejně předat písemné vyjádření adresované panu Ryšavému (jednomu ze společníků této firmy), že nesouhlasím s vyjádřením k mé reklamaci a že vzhledem k tomu, že se jedná o vadu na zboží, která se projevila do 6 měsíců od zakoupení a důkazní břemeno je tedy na obchodníkovi, žádám, abych od společnosti PERY obdržela vyjádření soudního znalce, protože se domnívám, že mou vadu neposuzoval nikdo kompetentní. Je to možné? V případě reklamace do 6 měsíců by si měl znalecký posudek v případě nesouhlasu zákazníka zajistit obchodník je to tak? Kolik zhruba takový znalecký posudek stojí? 2) Předat v prodejně předžalobní výzvu adresovanou společníkům firmy PERY a poté tuto výzvu odeslat znovu poštou na adresu firmy. Poté počkat min. stanovených 7 dní jestli nebudou chtít spor vyřešit jinak a poté si případně nechat zpracovat znalecký posudek a soudit se s nimi. Je tento postup správný? Předem Vám moc děkuji za radu, která z variant je vhodnější nebo vůbec možná a případně další doporučení.

Otázku poslal/a:  , 2. 11. 2014 20:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I pro tento případ samozřejmě platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví vyvratitelnou právní domněnku, že se má za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při jejím převzetí. Důkaz opaku nese v tomto případě prodávající. Dle občanského soudního řádu platí, že skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení o mechanickém poškození zboží, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Je ovšem otázkou, jak předložené důkazy vyhodnotí konkrétní soudce. Vzhledem k tomu, že předmětem řízení by byla tzv. bagatelní částka, nebylo by možné se proti rozhodnutí soudu prvního stupně odvolat. Z tohoto důvodu spotřebitelce doporučujeme, aby v případě, že prodávající bude nadále opomíjet znění § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, zboží z reklamace vyzvedla, vyjádřila svůj nesouhlas s jejím vyřízením na reklamačním protokolu a upozornila prodávajícího na možnost zpracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.dtest.ct/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že závěr posudku vyjde ve prospěch spotřebitelky, může uplatnit odstoupení od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena a takové jednání lze považovat za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka má v takovém případě i nárok na úhradu znalečného dle § 1924 občanského zákoníku. Tím, že bude prodávajícímu předložen znalecký posudek, může být zabráněno vyhrocení sporu až do podoby soudního řízení. Na druhou stranu, pokud prodávající nebude respektovat závěry vyslovené soudním znalcem a dojde k soudní při, spotřebitelka bude ve výhodnějším důkazním postavení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 11. 2014 9:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

17. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

Evropská legislativa ovlivňuje podnikatele ve vztahu k vnitřním pracovním podmínkám i ve vztahu k zákazníkům. Jak tato oblast ovlivní české firmy v EU a co spotřebitelská a pracovně-bezpečnostní legislativa vlastně řeší?

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

10. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

Splnění požadavků EU na ochranu životního prostředí si ze strany podnikatelů vyžádá miliardové investice. Jde například o limity na emise do ovzduší nebo vod, povinnou recyklaci obalů nebo zpětný výkup a likvidaci použitých výrobků.

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

13. 2. 2004 | Kristýna Havligerová | 19 komentářů

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

Údajně již zhruba za měsíc by měla Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů začít poskytovat certifikace. Zjišťovali jsme, jak bude tento projekt fungovat a zda může finančním poradcům, potažmo jejich klientům, něco významného přinést.

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

14. 1. 2004 | Simona Ely Plischke | 7 komentářů

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

Sazby pojistného ovlivní změna zákona o DPH, cena nových životních pojistek vzroste kvůli nižší maximální technické úrokové míře. Po vstupu do EU navíc můžeme očekávat i přibližování cen dražším sazbám současných "unijních" pojišťoven.

Labyrint EU: nezabloudíme?

8. 1. 2004 | Jan Heřman | 3 komentáře

Labyrint EU: nezabloudíme?

Stojíme před prahem Evropské unie. Víme ale všichni, co nás uvnitř čeká? Jaké konkrétní dopady pocítíme, až práh překročíme? Odpovědět se pokoušíme unikátním cyklem článků o důsledcích vstupu ČR do EU. Seriál je určený zejména podnikatelům a firmám, zajímavé informace v něm ale jistě najde každý čtenář.

Zákony, zákony, hejbejte se!

19. 11. 2003 | Pavel Daniel | 5 komentářů

Zákony, zákony, hejbejte se!

Pojišťovnictví a fungování pojišťovacích makléřů čekají změny. Nově přijatý zákon o pojišťovací smlouvě přinese podle zástupců domácích pojišťoven lidem větší možnosti, vyšší ochranu a lepší nabídku.

Spořitelna podlehla tlaku

31. 7. 2003 | Dušan Hradil | 7 komentářů

Spořitelna podlehla tlaku

Na jaře jsme jako první upozornili na problém se zrušením desetitisícové prémie u studentského konta České spořitelny. V létě se pak strhla mediální lavina, přidalo se Sdružení na ochranu spotřebitelů a studenti připravili žalobu. Banka byla nakonec donucena ustoupit.

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

17. 4. 2003 | Simona Ely Plischke | 59 komentářů

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Elektronické peněženky nemusely panikařit

31. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 5 komentářů

Elektronické peněženky nemusely panikařit

Virtuální měna nejsou peníze, vysvětluje ve svém rozboru Zbyněk Loebl, právník z Central European Advisory Group. Zrušení elektronických peněženek, ke kterému došlo k prvnímu lednu tohoto roku, bylo tedy podle něj unáhlené.

Drahé tři týdny

30. 1. 2003 | Petr Vykoukal | 6 komentářů

Drahé tři týdny

Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services