Předčasné ukončení nájemní smlouvy

Dobrý den, prosím o radu. V září jsme se s partnerkou přestěhovali do společného bytu. Při prohlídce bytu jsme se ptali na sousedy a bylo nám řečeno, že jsou spíš starší a mají rádi svůj klid, nic jiného. Klid byl ovšem necelý půlměsíc. Hned ve vedlejším bytě bydlí člověk, který se psychicky zhroutil z práce. Každý den hlasitě sténá, brečí, vydává divné skřeky, velmi nahlas křičí, často i hodně sprostá slova, mlátí sebe i do zdi. U nás je to slyšet, jakoby ani nebyl za zdí. Vše jsme se snažili probrat s jeho maminkou, která žije s ním. Podle jeho maminky, která se o něj stará, s tím nejde nic dělat a on se s námi bavit nechce. Nevodíme si kvůli tomu domů návštěvy a snažíme se být raději do večera pryč. Bohužel se ale nevyhneme situaci, kdy nás třeba brzy ráno vzbudí jeho křik nebo mlácení. Smlouvu máme podepsanou až do konce příštího roku, bydlíme v bytě od 1. září, ale tohle se už nedá vydržet. Je to důvod k odstoupení od smlouvy bez možnosti smluvní pokuty? A jak postupovat? Děkuji

Otázku poslal/a:  , 18. 11. 2014 10:16

Na otázku odpovídá:

Ing. Vladimír Zuzák

Dobrý den,

ve Vámi popisovaném případě se bohužel nejedná o porušení smlouvy ze strany pronajímatele. Pokud Vás ujistil o „vlastnostech“ bytu, respektive jeho sousedů, nebylo to zjevně učiněno písemně a navíc to není ze strany pronajímatele příliš ovlivnitelné. Neuvádíte, zda se jedná o smlouvu na dobu určitou, či neurčitou. Ve druhém případě lze ukončit nájem ve tříměsíční výpovědní době. Jinak doporučuji samozřejmě dohodu, tu lze uzavřít k libovolnému datu, ovšem jen po dohodě s pronajímatelem.

Pokud se ovšem jedná o porušování hygienických norem, nočního klidu, domovního řádu, řešil bych situaci s výborem SVJ domu a v zásadních momentech i přivolal policejní hlídku. Jistě uvedené chování neobtěžuje jen Vás. Smluvní pokutu lze požadovat za porušení smlouvy, k čemuž ve Vámi popisované situaci nedochází. Nelze převést odpovědnost za chování třetích osob na pronajímatele. Důvodem k odstoupení to tedy bohužel jistě nebude.

18. 11. 2014 18:06

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

16. 6. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

31. 5. 2010 | František Mašek

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

13. 5. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

5. 5. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

12. 4. 2010 | František Mašek

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

2. 4. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.

Jak vás obchody klamou při výprodejích

1. 4. 2010 | Světlana Rysková | 3 komentáře

Jak vás obchody klamou při výprodejích

Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

4. 3. 2010 | František Mašek | 251 komentářů

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

24. 2. 2010 | František Mašek | 27 komentářů

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

19. 2. 2010 | František Mašek | 4 komentáře

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

28. 12. 2009 | Petr Kučera

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

10. 12. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

11. 11. 2009 | Věra Tůmová

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti v našem kvízu. Po jeho vyplnění se ihned dozvíte správné odpovědi i odkaz na více informací.

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

9. 11. 2009 | Věra Tůmová

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.

PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů

4. 11. 2009 | Věra Tůmová

PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů

Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení horního limitu doporučovat. Kdo tak neučiní, některé banky to udělají za něj.

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services