reklamace obuvi

Dobrý den, dne 3.8.2014 jsem si zakoupila módní obuv Lacoste za 1.520,- Kč Za pár dní jsem odletěla na letní dovolenou, kde jsem obuv využila pouze na cestu tam a zpět. Po 14-ti dnech jsem se vrátila zpět do ČR a obuv jsem nosila minimálně (jsem matka na MD a obuv jsem si "šetřila" na lepší akce než ke každodenním procházkám s kočárkem po naší malé obci). Jednoho dne pršelo a já zjistila, že mám mokro v botách. Zespodu v patní části jsem zjistila díru, a proto jsem dne 6.9.2014 obuv jela reklamovat. Při té příležitosti jsem zjistila, že kolem celé obuvi se odlepuje guma. Dne 28.9.2014 jsem si reklamovanou obuv převzala s tím, že vady byla opraveny - tzn. guma po obvodu zalepana a díra zespodu v patní části taktéž zalepena. Po nějaké době jsem opět kontrolovala obuv (intenzita nošení obuvi stále stejná tzn. minimální) a opět jsem zjistila stejné závady - odlepení gumy po obvodu obuvi a zespodu opět díra. Dne 9.11.2014 jsem boty jela reklamovat, kdy 30.11.2014 mi bylo v prodejně sděleno, že boty byly částečně opraveny a reklamace zamítnuta = odlepující se guma po obvodu boty zalepena, ovšem díra zespodu boty neopravena - reklamace neuznána. Jako důvodu uvedli: "U obou půlpárů bylo provedené slepení vrchních částí podešví ke svrchním materiálům po obvodových částech reklamované obuvi. Poškození podešví ze spodních částí (především patní části): V těchto částech obuvi již byla provedená oprava, kdy se projevilo drobné rozlepení materiálu, ovšem v případě současné reklamace se nejedná o vadu, ale o poškození materiálu, které vzniklo vlivem mechanického opotřebení - u podešví je viditelný úbytek materiálu, což je důvod vzniku reklamovaného poškození. Životnost výrobku se nerovná záruční době. Při intenzivním užívání může být životnost výrobku kratší, než-li záruční lhůta. Každou obuv (zejména módní obuv) je nutno střídat, každodenním nošením lze obuv opotřebit a nenávratně poškodit i během velmi krátké doby. Na základě výše uvedeného považuji reklamaci opotřebených podešví ze spodní části za neoprávněnou." Jelikož je mi s podivem, že první reklamaci uznali a druhou již nikoliv, i když se jedná o stejné závady a reklamace byly zejména v krátkém časovém sledu a také se jedná o velmi, velmi málo nošenou obuv, obracím se na Vás o pomoc jak dále postupovat. Děkuji mnohokrát za odpověď a jsem s pozdravem Veronika

Otázku poslal/a:  , 1. 12. 2014 0:22

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Módní obuví se rozumí obuv navržená a vyrobená pro nošení v nenáročných podmínkách, u níž je prvořadá módnost. Její vymezení se ještě doplňuje tím, že je určena pouze pro krátkodobé nošení, např. po místních komunikacích, v dopravních prostředcích nebo v místnostech. Oproti tomu vysoce módní obuv je vymezena jako obuv navržená a vyrobená s předpokladem omezené životnosti, u které je módní vzhled nejdůležitějším parametrem. Z hlediska užitných vlastností se jedná o dva diametrálně odlišné typy obuvi. Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by kvalitativně odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat. Módní, jakož i vysoce módní obuv patří mezi spotřební zboží a vztahuje se na něj dvouletá záruční doba. Je pravda, že v tomto případě je možné odlišit zákonnou úpravu práv z vadného plnění a životnost výrobku, přičemž životnost obuvi určuje způsob a intenzita jejího užívání. Uplatní-li ale spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém opotřebení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Argumenty svědčící ve prospěch spotřebitelky jsou okolnosti, že se vada vyskytla v krátkém časovém intervalu od koupě a v prvním případě byla odstraněna, v podobném časovém intervalu se objevila vada se stejnými projevy, u které prodávající dle našeho názoru nedostatečně vyvrátil výše uvedenou domněnku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

12. 12. 2014 15:02

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

O chvilinku

10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ

O chvilinku

Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

5. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 24 komentářů

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.

Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare

25. 7. 2014 | Michal Kašpárek | 5 komentářů

Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare

Žádný spotřebitelský magazín České televize neudělal pro dobro a bezpečí spotřebitelů ani střípeček toho, co služba Foursquare. Jenomže z dobrého sluhy…

Větší písmo, k párku cedulka. Češi zjistí, co kupují k jídlu

13. 7. 2014 | Kateřina Vokurková | 6 komentářů

Větší písmo, k párku cedulka. Češi zjistí, co kupují k jídlu

Značení potravin čekají největší změny za posledních patnáct let, kvůli kterým například Coca-Cola přestane prodávat své nápoje v nejmenší skleněné lahvi.

O špíně v autobazarech s právníkem dTestu

21. 6. 2014 | Ondřej Tůma | 20 komentářů

O špíně v autobazarech s právníkem dTestu

Autobazarová půjčka má tři strany. Zákazníka, úvěrovou společnost a autobazar jako zprostředkovatele. Zákazník býval bit a zdá se, že za to přichází trest. Zatím dopadá na úvěrovky. Miloš Borovička, právník dTestu, ale upozorňuje na roli bazarů samotných: „Zástupci úvěrových společností naznačují, že se nechali natlačit do něčeho, co se jim už příliš nelíbí a ani zas tak nevyplácí. Samozřejmě je ale nikdo nenutil s pistolí u hlavy…“

Očima expertů: Chystá se nová obchodní smlouva mezi Evropou a USA. Komu k dobru?

20. 6. 2014 | Ondřej Tůma | 9 komentářů

Očima expertů: Chystá se nová obchodní smlouva mezi Evropou a USA. Komu k dobru?

TTIP, Transatlantické obchodní a investiční partnerství. Evropská unie se Spojenými státy vyjednávají dohodu o volném obchodu a investicích. Optimisté se těší na příval nového zboží i služeb, vyšší konkurenci, pracovní místa. Pesimisté se bojí vlivu lobby na vyjednávání a tvrdí, že smlouva posílí moc nadnárodních korporací. Co říkají experti, kterých jsme se na TTIP zeptali my?

Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

15. 6. 2014 | Tomáš Fránek | 2 komentáře

Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

Krajský soud v Brně ve sporu s řetězcem Kaufland uznal argumenty České obchodní inspekce.

Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla

23. 4. 2014 | Michaela Divišová | 5 komentářů

Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla

Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?

Banky jsou zase na koni! Cválat ale nemůžou

17. 4. 2014 | Pavel Jégl | 15 komentářů

Banky jsou zase na koni! Cválat ale nemůžou

Banky jsou po nejnovějším rozhodnutí Ústavního soudu zase na koni. V úvěrových dostizích ale nemůžou cválat, jen klusat. Jsou zapřaženy před vozík, ve kterém se ohání bičem sebevědomý klient.

Ústavní soud: Banky nemusí vracet poplatek za vedení úvěru

15. 4. 2014 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Ústavní soud: Banky nemusí vracet poplatek za vedení úvěru

Ústavní soud dnes zamítl první ze stížností klientů, které sdružuje iniciativa PoplatkyZpět.cz. V boji o poplatky za vedení úvěrového účtu je tak zřejmě definitivně dobojováno.

Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!

19. 3. 2014 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!

Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

13. 3. 2014 | Petra Dlouhá | 22 komentářů

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

25. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.

Spotřebitel není dost opatrný. Někdy bych řekl, že je i líný

23. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Spotřebitel není dost opatrný. Někdy bych řekl, že je i líný

S právníkem Petrem Chmelíčkem jsme rozmlouvali nejen o spotřebitelském právu a o boji o bankovní poplatky, ale také o tom, jak jsou Češi ochotni domáhat se svých práv a peněz u soudu. A o tom, že je možné si na soudní řízení, pokud v něm jde o peníze, sehnat investora, který za procenta ze „zisku“ pokryje náklady na proces.

Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!

19. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!

Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services