reklamace obuvi

Dobrý den, dne 3.8.2014 jsem si zakoupila módní obuv Lacoste za 1.520,- Kč Za pár dní jsem odletěla na letní dovolenou, kde jsem obuv využila pouze na cestu tam a zpět. Po 14-ti dnech jsem se vrátila zpět do ČR a obuv jsem nosila minimálně (jsem matka na MD a obuv jsem si "šetřila" na lepší akce než ke každodenním procházkám s kočárkem po naší malé obci). Jednoho dne pršelo a já zjistila, že mám mokro v botách. Zespodu v patní části jsem zjistila díru, a proto jsem dne 6.9.2014 obuv jela reklamovat. Při té příležitosti jsem zjistila, že kolem celé obuvi se odlepuje guma. Dne 28.9.2014 jsem si reklamovanou obuv převzala s tím, že vady byla opraveny - tzn. guma po obvodu zalepana a díra zespodu v patní části taktéž zalepena. Po nějaké době jsem opět kontrolovala obuv (intenzita nošení obuvi stále stejná tzn. minimální) a opět jsem zjistila stejné závady - odlepení gumy po obvodu obuvi a zespodu opět díra. Dne 9.11.2014 jsem boty jela reklamovat, kdy 30.11.2014 mi bylo v prodejně sděleno, že boty byly částečně opraveny a reklamace zamítnuta = odlepující se guma po obvodu boty zalepena, ovšem díra zespodu boty neopravena - reklamace neuznána. Jako důvodu uvedli: "U obou půlpárů bylo provedené slepení vrchních částí podešví ke svrchním materiálům po obvodových částech reklamované obuvi. Poškození podešví ze spodních částí (především patní části): V těchto částech obuvi již byla provedená oprava, kdy se projevilo drobné rozlepení materiálu, ovšem v případě současné reklamace se nejedná o vadu, ale o poškození materiálu, které vzniklo vlivem mechanického opotřebení - u podešví je viditelný úbytek materiálu, což je důvod vzniku reklamovaného poškození. Životnost výrobku se nerovná záruční době. Při intenzivním užívání může být životnost výrobku kratší, než-li záruční lhůta. Každou obuv (zejména módní obuv) je nutno střídat, každodenním nošením lze obuv opotřebit a nenávratně poškodit i během velmi krátké doby. Na základě výše uvedeného považuji reklamaci opotřebených podešví ze spodní části za neoprávněnou." Jelikož je mi s podivem, že první reklamaci uznali a druhou již nikoliv, i když se jedná o stejné závady a reklamace byly zejména v krátkém časovém sledu a také se jedná o velmi, velmi málo nošenou obuv, obracím se na Vás o pomoc jak dále postupovat. Děkuji mnohokrát za odpověď a jsem s pozdravem Veronika

Otázku poslal/a:  , 1. 12. 2014 0:22

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Módní obuví se rozumí obuv navržená a vyrobená pro nošení v nenáročných podmínkách, u níž je prvořadá módnost. Její vymezení se ještě doplňuje tím, že je určena pouze pro krátkodobé nošení, např. po místních komunikacích, v dopravních prostředcích nebo v místnostech. Oproti tomu vysoce módní obuv je vymezena jako obuv navržená a vyrobená s předpokladem omezené životnosti, u které je módní vzhled nejdůležitějším parametrem. Z hlediska užitných vlastností se jedná o dva diametrálně odlišné typy obuvi. Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by kvalitativně odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat. Módní, jakož i vysoce módní obuv patří mezi spotřební zboží a vztahuje se na něj dvouletá záruční doba. Je pravda, že v tomto případě je možné odlišit zákonnou úpravu práv z vadného plnění a životnost výrobku, přičemž životnost obuvi určuje způsob a intenzita jejího užívání. Uplatní-li ale spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém opotřebení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Argumenty svědčící ve prospěch spotřebitelky jsou okolnosti, že se vada vyskytla v krátkém časovém intervalu od koupě a v prvním případě byla odstraněna, v podobném časovém intervalu se objevila vada se stejnými projevy, u které prodávající dle našeho názoru nedostatečně vyvrátil výše uvedenou domněnku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

12. 12. 2014 15:02

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Euro dříve či později?

23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů

Euro dříve či později?

Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.

Události uplynulého měsíce: září

6. 10. 2006 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Události uplynulého měsíce: září

Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.

Události uplynulého měsíce: srpen

1. 9. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: srpen

Uteklo vám v srpnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru srpnových událostí.

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

25. 8. 2006 | Jiří Nápravník | 36 komentářů

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

Do nedávna to vypadalo, že vykradení účtu přes internetové bankovnictví je nepravděpodobné, a pokud už k němu došlo, byla to "chyba klienta, který si účet dobře nezabezpečil". Nedávné incidenty ale představily problematiku v pravém světle. Internetové bankovnictví v podání českých bank bezpečné není. Stejně tak není bezpečný zaručený elektronický podpis.

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

2. 8. 2006 | Kateřina Boušová | 44 komentářů

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

Chystáte se koupit ojeté auto? Víte, na co máte nárok a jaké jsou povinnosti autobazaru či přímého prodejce? Jak napsat kupní smlouvu, aby nebyla pro spotřebitele nevýhodná? Na jak dlouhou záruční dobu máte nárok nebo jak reklamovat případné vady? Jak zjistit, zda na autě nevázne zástavní právo, nesplacený leasing či není předmětem právního sporu?

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

27. 7. 2006 | Kateřina Boušová | 31 komentářů

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

Už vás někdy před nákupním centrem zastavili s otázkou, zda rádi jezdíte na dovolenou a že pokud odpovíte na pár otázek, můžete vyhrát "dovolenou snů"? Toto je jen jeden ze způsobů, jak vás nalákat na prezentaci tzv. timesharingu alias dlouhodobého pronájmu nemovitosti většinou v některém zahraničním letovisku. Bohužel se často jedná o podvod, finanční ztráty mohou být obrovské a téměř každý, kdo podlehl, říká "už nikdy víc".

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

5. 5. 2006 | Martin Zika | 28 komentářů

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

Chtějí přesun od zdanění práce ke zdanění surovin, energií a užití motorových vozidel. Podporují obnovitelné zdroje, proto by vyššími daněmi znevýhodnili zdroje energie, které ničí životní prostředí. Navrhují třípilířový důchodový systém, rehabilitaci nájemního bydlení, zřízení Úřadu pro ochranu spotřebitele či snížení daňové zátěže. Ne říkají minimální dani, registračním pokladnám a školnému. Zeptejte se Jaromíra Soukupa na ekonomický program Zelených!

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

3. 5. 2006 | Kateřina Boušová | 9 komentářů

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

Kdy vám na účet stavebního spoření přijdou zálohy státní podpory? Jak si připsání můžete zkontrolovat, když banky neposílají výpis? Jak a kdy případně reklamovat? Na jak vysokou podporu máte nárok a jak ji získat? Které stavební spořitelny jsou sdílné a které údaje o datu připisování tutlají?

Události uplynulého měsíce: březen

7. 4. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: březen

Uteklo vám v březnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru březnových událostí.

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

12. 10. 2005 | Jiří Šedivý

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

Chce lepší ochranu spotřebitele, je ale proti zbytečné a nadměrné regulaci a nárůstu byrokracie. Zřízení nové instituce finančního ombudsmana považuje za neúčelné. Žádný kartel podle něj neexistuje. V prvním dílu rozhovoru se šéfem České spořitelny Jackem Stackem najdete odpovědi na obecnější bankovní otázky a poplatkovou oprávněnost u některých služeb ČS.

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

5. 9. 2005 | Dana Chytilová | 5 komentářů

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

8. 6. 2005 | Jiří Šedivý | 33 komentářů

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

12. 1. 2005 | Simona Ely Plischke | 3 komentáře

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

První leden přinesl do oblasti pojišťovnictví významné změny. Tři nové úpravy ovlivnily jak podmínky pro pojistné smlouvy, tak i pravidla pro distribuci pojištění. Cílem zákonodárců bylo zajistit především lepší ochranu klientům a umožnit jim kvalifikovaněji zvolit nejvhodnější produkt. Jak se jim to povedlo a co na nás tedy letos čeká?

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

29. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 17 komentářů

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

Víte, co se stane v případě, kdy pojišťovna neustojí své ztráty? Říkáte si, že má-li česká dcera silnou zahraniční matku, je vše, a tedy i vaše pojistka a peníze na ní, "v suchu"? Pak radši přehodnoťte své názory.

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

6. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 36 komentářů

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

"Náš produkt zvyšuje životní standard našich klientů, poskytujeme své služby v úplném souladu se zákony, máme jeden z nejvyšších koeficientů spokojenosti ve finančním odvětví," to jsou úryvky odpovědí generálního ředitele společnosti Provident Financial na vaše dotazy, tentokrát kladené obzvláště "na tělo".

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services