Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře
![Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/406613.jpg)
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Dobrý den, v poseldní době mě velice otravujeničí firma, která vymáhá neexistující dluh pro člověka, kterého jsem kdysi oslovila, aby mi učinil nabídku na výrobu dětského pokojíku. Nikdy jsem od něj nic nedebrala, nic jsem nikdy nepodepsala, protže jeho nabídka byla neúměrně drahá. Chce po mě peníze za návrh pokojíku a skříňku, kderou prý vyrobil, ale já jsem ji nikdy neviděla, ani jsem o její existenci nevěděla. Mám se obrátit na Polici pro nepřiměřený nátlak?
Otázku poslal/a: , 12. 12. 2014 10:30
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud skutečně vznikl mezi stranami smluvní vztah, měly v rámci něho být splněny povinnosti, které si strany vůči sobě sjednaly. Zejména záleží na skutečnosti, zda vyhotovení návhru bylo sjednáno jako úplatné či bezúplatné. Společnost, která nyní pohledávku vymáhá, tak může činit z titulu postoupení pohledávky nebo může být druhou stranou k tomuto zmocněna. U postoupení platí, že buď musí dojít k vyrozumění spotřebitele ze strany původního veřitele (tedy podnikatele, se kterým měla být uzavřena smlouva), anebo musí společnost tuto skutečnost spotřebiteli prokázat. Jinak jí není povinen plnit. Podobně to platí u zmocnění. Plnila-li by spotřebitelka jiné osobě, které nesvědčí právo plnění přijmout, svého závazku by se nezbavila. Spotřebitelka však uvádí, že mezi původními stranami k uzavření smlouvy nedošlo. V takovém případě doporučujeme tuto skutečnost namítnout a vyzvat společnost k prokázání právního titulu, na základě kterého příslušnou pohledávku vymáhá. Pokud nemá potřebné důkazy k prokázání svých tvrzení o vzniku nároku (zejména tedy souhlas s výrobou skříňky), ať se zdrží jeho vymáhání. I v soudním řízení by společnost musela prokázat např., že došlo k postoupení pohledávky a že tato pohledávka skutečně existuje. Společnost nemá ze zákona oprávnění používat jiné formy směřující ke splnění dluhu než jiné fyzické nebo právnické osoby, tj. standardně upomínání. Spotřebitelka bohužel nespecifikuje, co rozumí pod pojmem nepřiměřený nátlak, ale můžeme obecně říci, že trestněprávní odpovědnost přichází do úvahy jen v případech společensky škodlivých, ve kterých nepostačuje uplatnění odpovědnosti podle jiného právního předpisu. Muselo by se tedy skutečně jednat o úmyslné jednání, které například spočívá ve vyhrožování nějakou těžkou újmou způsobem, který může vzbudit důvodnou obavu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
12. 12. 2014 17:36
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru
Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více
Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší
Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více
Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více