Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, v červenci 2014 jsme zakoupily mobilní telefon z internetového obchodu. Ještě v srpnu jsme ho posílaly na první reklamaci ( ta nebyla vyřízena v 30 denní lhůtě ale bohužel nás nenapadlo odstoupit od smlouvy v tu dobu ). Po té co telefon přišel po týdnu užívání další dvě jiné závady tudíž znovu odeslán na reklamaci, která tentokrát byla vyřízena v čas ale napsaly že opravily baterii se kterou žádný problém nebyl když jsem odesílala (ani to se závadou nemělo nic společného)a k mnou napsaným závadám se vůbec nevyjádřily a nebyly odstraněny nic. Závady brání k normálnímu užívání telefonu. Nyní jsme potřetí posílaly posílaly na reklamaci kvůli těm předchozím závadám a pro změnu už si zboží ani nepřevzaly. Je prakticky nemožné se jim dovolat ze sta pokusů to vezmou jednou. Jak nyní postupovat? Jde dodatečně odstoupit od smlouvy když nedodržely poprvé tu lhůtu? Děkuji mnohokrát za odpověď a cenné rady.
Otázku poslal/a: , 2. 1. 2015 14:37
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Po převzetí zboží z reklamace již nelze zpětně odstoupit od kupní smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. Pokud v rámci druhé reklamace ale nebyla vada odstraněna a prodávající se vůbec nevyjádřil k tvrzené vadě, nebyla reklamace vyřízena řádně. Namítla-li spotřebitelka tuto skutečnost bez zbytečného odkladu, lze argumentovat tím, že vytčená vada nebyla odstraněna v zákonné lhůtě a zároveň se prodávající s touto vadou nijak nevypořádal, lze ji považovat za tzv. subjektivně neodstranitelnou. V takovém případě má spotřebitelka právo na odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupení je žádoucí zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. V odstoupení je nutné shrnout důvody, o které spotřebitelka opírá svůj nárok. Vhodné je také doložit doklad o uplatnění reklamace a o jejím vyřízení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
5. 1. 2015 12:00
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více