Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, koupila jsem si telefon u internetové společnosti, která byla již zrušena Sony xperia P. Telefon přestal fungovat, tak jsem ho chtěla reklamovat společnost byla zrušena, tak jsem šla přímo do Sony, kde mě odkázali na servis Avarto, kam mám na své náklady zaslat telefon a oni mi ho opraví v záruce. Telefon jsem tedy zaslala a opravili 2 ze 3 vad, tak jsem jim ho poslala znovu a opravili 1 ze 2 vad. Tak jsem jim ho poslala znovu s tím, že chci vrátit peníze a oni mi poslali, že mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy a neopravený mi ho poslali zpět a po kom se mám tedy dožadovat vrácení peněz, když prodejce již neexistuje. Dekuji
Otázku poslal/a: , 26. 1. 2015 16:45
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nárok na odstoupení od smlouvy se uplatňuje vůči prodávajícímu. Pokud prodávající zanikl bez právního nástupce, neexistuje osoba, vůči které by se dal nárok uplatnit. Tuto skutečnost si může spotřebitelka ověřit na https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma. V takovém případě by se spotřebitelka mohla domáhat pouze opravy u servisu, pokud se nejedná o vadu neodstranitelnou. Servis je standardně určený pouze k provádění oprav. Pokud by prodávajícím byla fyzická osoba-podnikatel, která pozbyla živnostenského oprávnění, lze se nadále domáhat svých nároků vůči této osobě. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
28. 1. 2015 13:03
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu
Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více
Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru
Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více