Neuznaná reklamace a pozdní oznámení o vyřízení

dobrý den. Obracím se na Vás s dotazem nevím si rady. Reklamovala jsem kabelku značky Guess (cena 4690,- není z kůže)koupena 22.12.2013. Kabelka se mi začala na rozích loupat. Dala jsem ji na reklamaci dne 10.1.2015 (tedy po roce a 19 dnech_loupala se mi už ještě dříve, bohužel jsem se tam nedostala dřív, ale po zjištění jsem ji už nenosila) 1.Můj první dotaz: je možné, když reklamace byla podána 10.1.2015, na protokolu je psáno 6.2.2015, že sms o vyřízení reklamace mi z daného obchodu přišla až 12.2.2015 tedy po uplynutí 30 dnů (dle mého názoru na "kus" papíru o vyřízení si mohou napsat jakýkoliv datum). 2.Můj druhý dotaz: na protokolu je napsáno následující- danou reklamaci nelze uznat za oprávněnou, neboť reklamované loupání materiálu nelze považovat za projev vadnosti výrobku, ale jen za jeden ze zcela běžných projevů jeho přirozeného potřebování a postupného spotřebování užíváním. Jejich životnost není nekonečná. -Je normální aby se drahá kabelka rozbila dřív než kabelka z tržnice a uvádělo se to jako běžné opotřebení? žiji v tom že zboží by melo vydržet dané dva roky v ucházejícím stavu. Kabelku jsem poslala znovu na posouzení, pokud by byl výsledek stejný chci být připravena. Tedy Vám předem děkuji za odpověď a přeji hezky den

Otázku poslal/a:  , 16. 2. 2015 22:21

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nejvyšší soud ČR vyslovil v rozhodnutí ze dne ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009, následující právní větu: „Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.“ Z tohoto rozhodnutí tedy vyplývá povinnost prodávajícího v zákonné lhůtě informovat spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace. Pokud je však reklamace zamítnuta, považujeme za důležité spotřebitelku upozornit, že i v takovém případě by se soud v případě sporu zabýval, zda reklamace byla uplatněna důvodně. Je-li tedy spotřebitelka přesvědčena, že se jedná o vadu, doporučujeme konzultaci se soudním znalcem a případné vypracování posudku, který by tuto skutečnost potvrdil. S tímto posudkem by spotřebitelka mohla rozporovat zamítnutí reklamace a odstoupit od kupní smlouvy. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, má právo na úhradu znalečného. Obecně lze říci, že zboží by si v záruční době při splnění podmínek jeho používání mělo zachovat základní vlastnosti. Zákonnou záruku nelze ale vždy ztotožňovat s životností, je nutné přihlédnout k intenzitě používání věci a péči, jakou ji spotřebitelka věnovala. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, ke kterému může v průběhu záruční doby dojít, ani na mechanické poškození. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

17. 2. 2015 11:48

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Euro dříve či později?

23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů

Euro dříve či později?

Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.

Události uplynulého měsíce: září

6. 10. 2006 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Události uplynulého měsíce: září

Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.

Události uplynulého měsíce: srpen

1. 9. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: srpen

Uteklo vám v srpnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru srpnových událostí.

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

25. 8. 2006 | Jiří Nápravník | 36 komentářů

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

Do nedávna to vypadalo, že vykradení účtu přes internetové bankovnictví je nepravděpodobné, a pokud už k němu došlo, byla to "chyba klienta, který si účet dobře nezabezpečil". Nedávné incidenty ale představily problematiku v pravém světle. Internetové bankovnictví v podání českých bank bezpečné není. Stejně tak není bezpečný zaručený elektronický podpis.

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

2. 8. 2006 | Kateřina Boušová | 44 komentářů

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

Chystáte se koupit ojeté auto? Víte, na co máte nárok a jaké jsou povinnosti autobazaru či přímého prodejce? Jak napsat kupní smlouvu, aby nebyla pro spotřebitele nevýhodná? Na jak dlouhou záruční dobu máte nárok nebo jak reklamovat případné vady? Jak zjistit, zda na autě nevázne zástavní právo, nesplacený leasing či není předmětem právního sporu?

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

27. 7. 2006 | Kateřina Boušová | 31 komentářů

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

Už vás někdy před nákupním centrem zastavili s otázkou, zda rádi jezdíte na dovolenou a že pokud odpovíte na pár otázek, můžete vyhrát "dovolenou snů"? Toto je jen jeden ze způsobů, jak vás nalákat na prezentaci tzv. timesharingu alias dlouhodobého pronájmu nemovitosti většinou v některém zahraničním letovisku. Bohužel se často jedná o podvod, finanční ztráty mohou být obrovské a téměř každý, kdo podlehl, říká "už nikdy víc".

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

5. 5. 2006 | Martin Zika | 28 komentářů

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

Chtějí přesun od zdanění práce ke zdanění surovin, energií a užití motorových vozidel. Podporují obnovitelné zdroje, proto by vyššími daněmi znevýhodnili zdroje energie, které ničí životní prostředí. Navrhují třípilířový důchodový systém, rehabilitaci nájemního bydlení, zřízení Úřadu pro ochranu spotřebitele či snížení daňové zátěže. Ne říkají minimální dani, registračním pokladnám a školnému. Zeptejte se Jaromíra Soukupa na ekonomický program Zelených!

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

3. 5. 2006 | Kateřina Boušová | 9 komentářů

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

Kdy vám na účet stavebního spoření přijdou zálohy státní podpory? Jak si připsání můžete zkontrolovat, když banky neposílají výpis? Jak a kdy případně reklamovat? Na jak vysokou podporu máte nárok a jak ji získat? Které stavební spořitelny jsou sdílné a které údaje o datu připisování tutlají?

Události uplynulého měsíce: březen

7. 4. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: březen

Uteklo vám v březnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru březnových událostí.

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

12. 10. 2005 | Jiří Šedivý

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

Chce lepší ochranu spotřebitele, je ale proti zbytečné a nadměrné regulaci a nárůstu byrokracie. Zřízení nové instituce finančního ombudsmana považuje za neúčelné. Žádný kartel podle něj neexistuje. V prvním dílu rozhovoru se šéfem České spořitelny Jackem Stackem najdete odpovědi na obecnější bankovní otázky a poplatkovou oprávněnost u některých služeb ČS.

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

5. 9. 2005 | Dana Chytilová | 5 komentářů

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

8. 6. 2005 | Jiří Šedivý | 33 komentářů

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

12. 1. 2005 | Simona Ely Plischke | 3 komentáře

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

První leden přinesl do oblasti pojišťovnictví významné změny. Tři nové úpravy ovlivnily jak podmínky pro pojistné smlouvy, tak i pravidla pro distribuci pojištění. Cílem zákonodárců bylo zajistit především lepší ochranu klientům a umožnit jim kvalifikovaněji zvolit nejvhodnější produkt. Jak se jim to povedlo a co na nás tedy letos čeká?

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

29. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 17 komentářů

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

Víte, co se stane v případě, kdy pojišťovna neustojí své ztráty? Říkáte si, že má-li česká dcera silnou zahraniční matku, je vše, a tedy i vaše pojistka a peníze na ní, "v suchu"? Pak radši přehodnoťte své názory.

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

6. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 36 komentářů

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

"Náš produkt zvyšuje životní standard našich klientů, poskytujeme své služby v úplném souladu se zákony, máme jeden z nejvyšších koeficientů spokojenosti ve finančním odvětví," to jsou úryvky odpovědí generálního ředitele společnosti Provident Financial na vaše dotazy, tentokrát kladené obzvláště "na tělo".

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services