Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, na internetu jsem objednala dětské kolo, které dle vyobrazení mělo být celé růžové. Pro jistotu jsem položila dotaz, zda tomu opravdu tak je, dotaz mi nebyl zodpovězen. Vzhledem k tomu, že byl skladem jen 1kus (a celkově na internetu je kusů málo, jde o doprodej, již se vyrábí nový typ), tak jsem objednala. Po rozbalení jsem byla zklamaná, kolo mělo přední vidlici červenou (jde ještě o starší typ než onen celorůžový). Zkrátka dodané zboží neodpovídá vyobrazení na stránkách prodejce. Vím, že mohu zboží vrátit ve 14denní lhůtě, ale budu muset zaplatit dopravu směrem k prodávajícímu, což mi nepřijde fér. Mám tedy reklamovat? To by dopravu zpět k němu musel platit on, je to tak? Co radíte? Děkuji.
Otázku poslal/a: , 18. 2. 2015 7:02
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Mimo samotného obrázku je tedy důležitý i popis zboží, který je u něj uveden. Spotřebitelka by si také měla ověřit, zda neměl obrázek pouze ilustrační charakter. Po ověření těchto skutečností se spotřebitelka může rozhodnout, zda odstoupí ve lhůtě 14 dnů tzv. bez udání důvodu, nebo zda uplatní reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí. Při oprávněné reklamaci vznikne spotřebitelce nárok na úhradu nákladů, které ji s uplatněním reklamace vznikly. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
18. 2. 2015 17:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu
Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více
Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru
Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více