Neuznaná reklamace - mobilní telefon

Dobrý den, 13.11.2013 jsem zakoupila mobilní telefon. Již mám za sebou čtvrtou reklamaci, která nebyla uznána. 1. Poprvé jsem telefon reklamovala, když se mi neustále vypínal, i když byl nabitý na 80 %. Když jsem ho chtěla zapnout, musela jsem ho dát na nabíječku. Po reklamaci mi byla vyměněna baterie. Telefon ale stále nešel nabít naplno a vypínal se. Zakoupila jsem si proto novou baterii, abych nemusela čekat dalších 30 dnů, než se vyřídí druhá reklamace. To ale nepomohlo. 2. Telefon jsem tedy opět reklamovala. Tentokrát to bylo vyřešeno pouze nastavením telefonu do továrního nastavení. Vada byla údajně způsobena instalací aplikací třetích stran. Vadu také mohla prý způsobit paměťová karta. Po druhé reklamaci se ale telefon stále vypínal a nenabíjel naplno. 3. Telefon šel na třetí reklamaci. Žádné vady se ale během reklamačního řízení neprojevily. Telefon mi byl vrácen bez opravy. Byl opět nastaven do továrního nastavení a bylo poukázáno na možné vady díky paměťové kartě. Po třetí reklamaci byly s telefonem stejné problémy, zjistila jsme jen, že telefon se nabije na 100 %, když v něm nemám vloženou SIM kartu. 4. Telefon jsem počtvrté reklamovala, ptala jsem se na vrácení peněz, ale bylo mi řečeno, že nárok nemám, protože při třetí reklamaci nebyla závada zjištěna. Tak jsem tedy čekala na vyjádření. Ve vyjádření stálo, že bylo zjištěno mechanické poškození, které jsem prý způsobila sama. Telefon je prohnutý, což bylo způsobeno jeho pádem nebo nadměrným tlakem na něj. Nabízejí mi tedy opravu za skoro 10 tis. Kč. Telefon mi ale nikdy neupadl a prodejce mi při poslední reklamaci říkal, že mám telefon jako nový, že na něm není nic znát. Pořád jsem ho měla v obalu. Zaráží mě, že si tohoto "poškození" nevšimli u předchozích reklamací. Také mohl upadnout jim nebo ho poškodili, aby mi mohli reklamaci zamítnout. Prosím Vás o radu, jak se mohu proti takovému jednání bránit. Prodejce mi dnes neoficiálně řekl, že jedním ze způsobů je soudit se servisní firmou, která reklamaci vyřizovala. Nyní používám manželovo telefon (stejný) a s mojí paměťovou kartou funguje v pořádku. Děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 20. 2. 2015 17:59

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla reklamace neúspěšně uplatněna již vícekrát, doporučujeme spotřebitelce existenci vady konzultovat se soudním znalcem a případně si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, může rozporovat zamítnutí reklamace a odstoupit od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla vyřízena včas a řádně, což prokazuje zmíněný posudek znalce. Zaplacené znalečné lze v takovém případě požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Co se týká mechanického poškození, není pro něj možné zamítnout reklamaci, pokud není příčinnou reklamované vady. Pokud spotřebitelka prokáže, že k poškození došlo v době, kdy byl telefon v reklamaci, odpovídá za toto poškození v souladu s § 2944 občanského zákoníku ten, kdo věc za účelem plnění závazku přebral. Jedná-li se o zjevné poškození, lze argumentovat skutečností, že by takové viditelné poškození bylo uvedeno v předávacím protokolu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 3. 2015 21:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

6. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 36 komentářů

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

"Náš produkt zvyšuje životní standard našich klientů, poskytujeme své služby v úplném souladu se zákony, máme jeden z nejvyšších koeficientů spokojenosti ve finančním odvětví," to jsou úryvky odpovědí generálního ředitele společnosti Provident Financial na vaše dotazy, tentokrát kladené obzvláště "na tělo".

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

17. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

Evropská legislativa ovlivňuje podnikatele ve vztahu k vnitřním pracovním podmínkám i ve vztahu k zákazníkům. Jak tato oblast ovlivní české firmy v EU a co spotřebitelská a pracovně-bezpečnostní legislativa vlastně řeší?

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

10. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

Splnění požadavků EU na ochranu životního prostředí si ze strany podnikatelů vyžádá miliardové investice. Jde například o limity na emise do ovzduší nebo vod, povinnou recyklaci obalů nebo zpětný výkup a likvidaci použitých výrobků.

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

13. 2. 2004 | Kristýna Havligerová | 19 komentářů

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

Údajně již zhruba za měsíc by měla Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů začít poskytovat certifikace. Zjišťovali jsme, jak bude tento projekt fungovat a zda může finančním poradcům, potažmo jejich klientům, něco významného přinést.

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

14. 1. 2004 | Simona Ely Plischke | 7 komentářů

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

Sazby pojistného ovlivní změna zákona o DPH, cena nových životních pojistek vzroste kvůli nižší maximální technické úrokové míře. Po vstupu do EU navíc můžeme očekávat i přibližování cen dražším sazbám současných "unijních" pojišťoven.

Labyrint EU: nezabloudíme?

8. 1. 2004 | Jan Heřman | 3 komentáře

Labyrint EU: nezabloudíme?

Stojíme před prahem Evropské unie. Víme ale všichni, co nás uvnitř čeká? Jaké konkrétní dopady pocítíme, až práh překročíme? Odpovědět se pokoušíme unikátním cyklem článků o důsledcích vstupu ČR do EU. Seriál je určený zejména podnikatelům a firmám, zajímavé informace v něm ale jistě najde každý čtenář.

Zákony, zákony, hejbejte se!

19. 11. 2003 | Pavel Daniel | 5 komentářů

Zákony, zákony, hejbejte se!

Pojišťovnictví a fungování pojišťovacích makléřů čekají změny. Nově přijatý zákon o pojišťovací smlouvě přinese podle zástupců domácích pojišťoven lidem větší možnosti, vyšší ochranu a lepší nabídku.

Spořitelna podlehla tlaku

31. 7. 2003 | Dušan Hradil | 7 komentářů

Spořitelna podlehla tlaku

Na jaře jsme jako první upozornili na problém se zrušením desetitisícové prémie u studentského konta České spořitelny. V létě se pak strhla mediální lavina, přidalo se Sdružení na ochranu spotřebitelů a studenti připravili žalobu. Banka byla nakonec donucena ustoupit.

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

17. 4. 2003 | Simona Ely Plischke | 59 komentářů

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Elektronické peněženky nemusely panikařit

31. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 5 komentářů

Elektronické peněženky nemusely panikařit

Virtuální měna nejsou peníze, vysvětluje ve svém rozboru Zbyněk Loebl, právník z Central European Advisory Group. Zrušení elektronických peněženek, ke kterému došlo k prvnímu lednu tohoto roku, bylo tedy podle něj unáhlené.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services