Neuznaná reklamace - mobilní telefon
Dobrý den,
13.11.2013 jsem zakoupila mobilní telefon. Již mám za sebou čtvrtou reklamaci, která nebyla uznána.
1. Poprvé jsem telefon reklamovala, když se mi neustále vypínal, i když byl nabitý na 80 %. Když jsem ho chtěla zapnout, musela jsem ho dát na nabíječku. Po reklamaci mi byla vyměněna baterie.
Telefon ale stále nešel nabít naplno a vypínal se. Zakoupila jsem si proto novou baterii, abych nemusela čekat dalších 30 dnů, než se vyřídí druhá reklamace. To ale nepomohlo.
2. Telefon jsem tedy opět reklamovala. Tentokrát to bylo vyřešeno pouze nastavením telefonu do továrního nastavení. Vada byla údajně způsobena instalací aplikací třetích stran. Vadu také mohla prý způsobit paměťová karta.
Po druhé reklamaci se ale telefon stále vypínal a nenabíjel naplno.
3. Telefon šel na třetí reklamaci. Žádné vady se ale během reklamačního řízení neprojevily. Telefon mi byl vrácen bez opravy. Byl opět nastaven do továrního nastavení a bylo poukázáno na možné vady díky paměťové kartě.
Po třetí reklamaci byly s telefonem stejné problémy, zjistila jsme jen, že telefon se nabije na 100 %, když v něm nemám vloženou SIM kartu.
4. Telefon jsem počtvrté reklamovala, ptala jsem se na vrácení peněz, ale bylo mi řečeno, že nárok nemám, protože při třetí reklamaci nebyla závada zjištěna. Tak jsem tedy čekala na vyjádření.
Ve vyjádření stálo, že bylo zjištěno mechanické poškození, které jsem prý způsobila sama. Telefon je prohnutý, což bylo způsobeno jeho pádem nebo nadměrným tlakem na něj. Nabízejí mi tedy opravu za skoro 10 tis. Kč. Telefon mi ale nikdy neupadl a prodejce mi při poslední reklamaci říkal, že mám telefon jako nový, že na něm není nic znát. Pořád jsem ho měla v obalu. Zaráží mě, že si tohoto "poškození" nevšimli u předchozích reklamací. Také mohl upadnout jim nebo ho poškodili, aby mi mohli reklamaci zamítnout.
Prosím Vás o radu, jak se mohu proti takovému jednání bránit. Prodejce mi dnes neoficiálně řekl, že jedním ze způsobů je soudit se servisní firmou, která reklamaci vyřizovala.
Nyní používám manželovo telefon (stejný) a s mojí paměťovou kartou funguje v pořádku.
Děkuji za radu.
Otázku poslal/a: , 20. 2. 2015 17:59
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla reklamace neúspěšně uplatněna již vícekrát, doporučujeme spotřebitelce existenci vady konzultovat se soudním znalcem a případně si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, může rozporovat zamítnutí reklamace a odstoupit od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla vyřízena včas a řádně, což prokazuje zmíněný posudek znalce. Zaplacené znalečné lze v takovém případě požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Co se týká mechanického poškození, není pro něj možné zamítnout reklamaci, pokud není příčinnou reklamované vady. Pokud spotřebitelka prokáže, že k poškození došlo v době, kdy byl telefon v reklamaci, odpovídá za toto poškození v souladu s § 2944 občanského zákoníku ten, kdo věc za účelem plnění závazku přebral. Jedná-li se o zjevné poškození, lze argumentovat skutečností, že by takové viditelné poškození bylo uvedeno v předávacím protokolu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
6. 3. 2015 21:11