Vícenásobná reklamace stejné závady.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s vícenásobnou reklamací stejné závady. Jedná se o projektor v ceně 23,000Kč zakoupeného 11.4.2013, u kterého se po 9 měsících objevila závada v podobě blikajícího obrazu při nastavení ECO (šetřícího) režimu. Tato závada je všeobecně známá a na inetu je okolo ní řada diskusí. Při telefonickém hovoru s prodejcem mi bylo sděleno, že bude pro mě lepší kontaktovat přímo servisní centrum, že tak ušetřím čas. Takže jsem projektor zaslal přímo do servisního centra, kde prvně závadu nemohli najít (sám technik mi dokonce sdělil, že nemají sondu na změření jasu, což absolutně nechápu), ale nakonec mi reklamaci uznali a projektor s vyměněným zdrojem vrátili. Bohužel situace se opakovala a ani po druhé reklamaci mi projektor nevydržel správně fungovat ani pár týdnů. Zde již měnili optiku a elektroniku. Při třetí reklamaci ze servis centra v ČR zaslali projektor do externího servisu v Polsku, kde ovšem nic nenašli a projektor vrátili do servisu v ČR, kde prý prošel testy bez závad a byl mi tak vrácen. Bohužel projektor opět fungoval pouze pár dní a stejná závada je opět zpět. Důkaz, že mi jejich pracovník řekl, že si mám reklamaci vyřídit přímo se servisem, nemám. Celkově v servisu strávil projektor více jak dva měsíce. Zaslal jsem jim i CD s videem, na kterém je problikávání jasně zřetelné a bylo použito několik zdrojů signálu, tak abych předešel spekulacím ohledně špatného PC nebo DVD přehrávače. Bohužel je při této intenzitě problikávání obrazu projektor v ECO režimu nepoužitelný. Závada se někdy projeví ihned, jindy to trvá několik minut, než se ukáže. Stejně tak si nejsem jist, zda byly veškeré tři reklamace uznány, ikdyž ve dvou případech v projektoru měnili součástky, což mám potvrzeno v reklamačním listu, takže tyto snad mohu považovat za uznané. Pouze ve třetí reklamaci je napsáno, že v Polsku prošel projektor testy a byl bez závad. Což samozřejmě nebyla pravda, ale v protokolu již nic více uvedeno není. Můj dotaz tedy zní - může prodejce argumentovat tím, že jsem zboží nereklamoval u něj, ale u servisu, takže bych musel znovu projít tří-kolovým procesem přímo u prodejce? Pokud bude prodejce muset reklamaci v servisním středisku uznat, tak jako bych projektor reklamoval přímo u něj, ale řekne mi, že byly dle něj uznány jenom 2 reklamace, musím v tomto případě znovu projektor reklamovat a počkat na výsledek 3tí reklamace od technika nebo mohu rovnou od smlouvy odstoupit? Pokud mi danou závadu nebudou chtít po třetí uznat, tak mi již zřejmě nezbude nic jiného, než kontakovat soudního znalce? Děkuji za radu a omlouvám se za zdlouhavé vysvětlení.

Otázku poslal/a:  , 9. 3. 2015 15:04

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dle občanského zákoníku se práva z odpovědnosti za vady uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Pokud tedy byla reklamace uplatněna u výše uvedeného subjektu, o čemž má spotřebitel i potvrzení v záručním listě, je možné nyní reklamaci uplatnit u prodávajícího a požadovat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vad po opravě. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. I nyní se však bude jednat o reklamační řízení, prodávající může tedy oprávněnost reklamace posoudit. Výše uvedené však neplatí, pokud byl projektor zakoupen za účelem podnikatelské činnosti. V takovém případě by bylo nutné rozlišit, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, přičemž právo na odstoupení vzniká u podstatného porušení smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

23. 3. 2015 10:54

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

9. 8. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

7. 7. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

1. 6. 2016 | Petra Dlouhá | 8 komentářů

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

4. 5. 2016 | Petra Dlouhá | 26 komentářů

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

26. 4. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

31. 3. 2016 | Petra Dlouhá | 42 komentářů

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

28. 1. 2016 | Zbyněk Kuběj | 3 komentáře

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

22. 12. 2015 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

14. 12. 2015 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

Soud o vrácení poplatků za vedení úvěru prohráli. A navíc musí tito klienti bank zaplatit několik tisíc korun jako náhradu soudního řízení. Firma, která stojí za iniciativou PoplatkyZpět.cz, se totiž k jejich placení – navzdory slibům – nemá.

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

16. 11. 2015 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

6. 11. 2015 | Ondřej Tůma | 33 komentářů

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

Chcete doživotní rentu? Pokud máte nemovitost, můžete ji vyměnit za hotovost a doživotní rentu. Vtip je v tom, že vaše přestává nemovitost být, až když umřete. A to už se dá docela snést. Reverzní nebo zpětná hypotéka, služba, která ve světě není žádnou novinkou, si nachází cestu i do Česka. Ptáme se odborníků, jak se jim líbí. A jestli nemá nějaké háčky.

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

24. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 26 komentářů

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

13. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 12 komentářů

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.

Nová pravidla půjček: Dlužníkům pomůžou, poskytovatele úvěrů nepotěší

30. 9. 2015 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Nová pravidla půjček: Dlužníkům pomůžou, poskytovatele úvěrů nepotěší

Připravovaný zákon zamává s trhem spotřebitelských i hypotečních úvěrů. Už brzy bude možné splatit hypotéku levněji, poskytovatelé půjček si budou muset dlužníky důkladněji prověřit a za pozdní splátky už nedostanete takový flastr jako dnes. To je jen pár z řady plánovaných změn.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services