Vícenásobná reklamace stejné závady.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s vícenásobnou reklamací stejné závady. Jedná se o projektor v ceně 23,000Kč zakoupeného 11.4.2013, u kterého se po 9 měsících objevila závada v podobě blikajícího obrazu při nastavení ECO (šetřícího) režimu. Tato závada je všeobecně známá a na inetu je okolo ní řada diskusí. Při telefonickém hovoru s prodejcem mi bylo sděleno, že bude pro mě lepší kontaktovat přímo servisní centrum, že tak ušetřím čas. Takže jsem projektor zaslal přímo do servisního centra, kde prvně závadu nemohli najít (sám technik mi dokonce sdělil, že nemají sondu na změření jasu, což absolutně nechápu), ale nakonec mi reklamaci uznali a projektor s vyměněným zdrojem vrátili. Bohužel situace se opakovala a ani po druhé reklamaci mi projektor nevydržel správně fungovat ani pár týdnů. Zde již měnili optiku a elektroniku. Při třetí reklamaci ze servis centra v ČR zaslali projektor do externího servisu v Polsku, kde ovšem nic nenašli a projektor vrátili do servisu v ČR, kde prý prošel testy bez závad a byl mi tak vrácen. Bohužel projektor opět fungoval pouze pár dní a stejná závada je opět zpět. Důkaz, že mi jejich pracovník řekl, že si mám reklamaci vyřídit přímo se servisem, nemám. Celkově v servisu strávil projektor více jak dva měsíce. Zaslal jsem jim i CD s videem, na kterém je problikávání jasně zřetelné a bylo použito několik zdrojů signálu, tak abych předešel spekulacím ohledně špatného PC nebo DVD přehrávače. Bohužel je při této intenzitě problikávání obrazu projektor v ECO režimu nepoužitelný. Závada se někdy projeví ihned, jindy to trvá několik minut, než se ukáže. Stejně tak si nejsem jist, zda byly veškeré tři reklamace uznány, ikdyž ve dvou případech v projektoru měnili součástky, což mám potvrzeno v reklamačním listu, takže tyto snad mohu považovat za uznané. Pouze ve třetí reklamaci je napsáno, že v Polsku prošel projektor testy a byl bez závad. Což samozřejmě nebyla pravda, ale v protokolu již nic více uvedeno není. Můj dotaz tedy zní - může prodejce argumentovat tím, že jsem zboží nereklamoval u něj, ale u servisu, takže bych musel znovu projít tří-kolovým procesem přímo u prodejce? Pokud bude prodejce muset reklamaci v servisním středisku uznat, tak jako bych projektor reklamoval přímo u něj, ale řekne mi, že byly dle něj uznány jenom 2 reklamace, musím v tomto případě znovu projektor reklamovat a počkat na výsledek 3tí reklamace od technika nebo mohu rovnou od smlouvy odstoupit? Pokud mi danou závadu nebudou chtít po třetí uznat, tak mi již zřejmě nezbude nic jiného, než kontakovat soudního znalce? Děkuji za radu a omlouvám se za zdlouhavé vysvětlení.

Otázku poslal/a:  , 9. 3. 2015 15:04

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dle občanského zákoníku se práva z odpovědnosti za vady uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Pokud tedy byla reklamace uplatněna u výše uvedeného subjektu, o čemž má spotřebitel i potvrzení v záručním listě, je možné nyní reklamaci uplatnit u prodávajícího a požadovat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vad po opravě. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. I nyní se však bude jednat o reklamační řízení, prodávající může tedy oprávněnost reklamace posoudit. Výše uvedené však neplatí, pokud byl projektor zakoupen za účelem podnikatelské činnosti. V takovém případě by bylo nutné rozlišit, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, přičemž právo na odstoupení vzniká u podstatného porušení smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

23. 3. 2015 10:54

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Kdo vydělá na lednových slevách

15. 1. 2008 | Táňa Chadrabová | 9 komentářů

Kdo vydělá na lednových slevách

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.

Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent

7. 12. 2007 | Jan Pekař

Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent

Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

3. 12. 2007 | Věra Tůmová | 15 komentářů

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

8. 11. 2007 | Věra Tůmová | 16 komentářů

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

6. 11. 2007 | Táňa Chadrabová | 12 komentářů

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným překvapením se lze vyhnout dodržováním jednoduchých zásad.

Co nesmí být ve férové reklamě

7. 9. 2007 | Táňa Chadrabová | 15 komentářů

Co nesmí být ve férové reklamě

Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

17. 8. 2007 | Táňa Chadrabová | 49 komentářů

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Pozor na nákupy po telefonu

13. 8. 2007 | Táňa Chadrabová | 7 komentářů

Pozor na nákupy po telefonu

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

2. 7. 2007 | Michal Pravda

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

26. 6. 2007 | Jan Stuchlík

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

20. 6. 2007 | Michal Pravda | 5 komentářů

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.

Události uplynulého měsíce: duben

4. 5. 2007 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: duben

Uteklo vám v dubnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru dubnových událostí.

Více než polovina poskytovatelů úvěrů lže o RPSN

7. 3. 2007 | Kateřina Boušová | 15 komentářů

Více než polovina poskytovatelů úvěrů lže o RPSN

Uvažujete o drobné půjčce a chcete si smlouvu nejdříve doma v klidu prostudovat? Máte smůlu. Věříte, že roční procentní sazba nákladů (RPSN) a další informace uvedené na letáku jsou pravdivé? Může vás čekat nemilé překvapení. Věřili byste, že kvůli pokutě za rychlou jízdu půjčku nemusíte dostat? Ale ano. Napadlo by vás, že poplatky za poskytnutí úvěru mohou být vyšší než samotný úvěr? Divili byste se, ale i to zjistil terénní průzkum sdružení SPES mezi poskytovateli drobných půjček a úvěrů. Více se dočtete v článku.

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

12. 1. 2007 | redakce Peníze.CZ | 29 komentářů

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

10. 1. 2007 | redakce Peníze.CZ | 17 komentářů

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services