Vícenásobná reklamace stejné závady.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s vícenásobnou reklamací stejné závady. Jedná se o projektor v ceně 23,000Kč zakoupeného 11.4.2013, u kterého se po 9 měsících objevila závada v podobě blikajícího obrazu při nastavení ECO (šetřícího) režimu. Tato závada je všeobecně známá a na inetu je okolo ní řada diskusí. Při telefonickém hovoru s prodejcem mi bylo sděleno, že bude pro mě lepší kontaktovat přímo servisní centrum, že tak ušetřím čas. Takže jsem projektor zaslal přímo do servisního centra, kde prvně závadu nemohli najít (sám technik mi dokonce sdělil, že nemají sondu na změření jasu, což absolutně nechápu), ale nakonec mi reklamaci uznali a projektor s vyměněným zdrojem vrátili. Bohužel situace se opakovala a ani po druhé reklamaci mi projektor nevydržel správně fungovat ani pár týdnů. Zde již měnili optiku a elektroniku. Při třetí reklamaci ze servis centra v ČR zaslali projektor do externího servisu v Polsku, kde ovšem nic nenašli a projektor vrátili do servisu v ČR, kde prý prošel testy bez závad a byl mi tak vrácen. Bohužel projektor opět fungoval pouze pár dní a stejná závada je opět zpět. Důkaz, že mi jejich pracovník řekl, že si mám reklamaci vyřídit přímo se servisem, nemám. Celkově v servisu strávil projektor více jak dva měsíce. Zaslal jsem jim i CD s videem, na kterém je problikávání jasně zřetelné a bylo použito několik zdrojů signálu, tak abych předešel spekulacím ohledně špatného PC nebo DVD přehrávače. Bohužel je při této intenzitě problikávání obrazu projektor v ECO režimu nepoužitelný. Závada se někdy projeví ihned, jindy to trvá několik minut, než se ukáže. Stejně tak si nejsem jist, zda byly veškeré tři reklamace uznány, ikdyž ve dvou případech v projektoru měnili součástky, což mám potvrzeno v reklamačním listu, takže tyto snad mohu považovat za uznané. Pouze ve třetí reklamaci je napsáno, že v Polsku prošel projektor testy a byl bez závad. Což samozřejmě nebyla pravda, ale v protokolu již nic více uvedeno není. Můj dotaz tedy zní - může prodejce argumentovat tím, že jsem zboží nereklamoval u něj, ale u servisu, takže bych musel znovu projít tří-kolovým procesem přímo u prodejce? Pokud bude prodejce muset reklamaci v servisním středisku uznat, tak jako bych projektor reklamoval přímo u něj, ale řekne mi, že byly dle něj uznány jenom 2 reklamace, musím v tomto případě znovu projektor reklamovat a počkat na výsledek 3tí reklamace od technika nebo mohu rovnou od smlouvy odstoupit? Pokud mi danou závadu nebudou chtít po třetí uznat, tak mi již zřejmě nezbude nic jiného, než kontakovat soudního znalce? Děkuji za radu a omlouvám se za zdlouhavé vysvětlení.

Otázku poslal/a:  , 9. 3. 2015 15:04

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dle občanského zákoníku se práva z odpovědnosti za vady uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Pokud tedy byla reklamace uplatněna u výše uvedeného subjektu, o čemž má spotřebitel i potvrzení v záručním listě, je možné nyní reklamaci uplatnit u prodávajícího a požadovat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vad po opravě. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. I nyní se však bude jednat o reklamační řízení, prodávající může tedy oprávněnost reklamace posoudit. Výše uvedené však neplatí, pokud byl projektor zakoupen za účelem podnikatelské činnosti. V takovém případě by bylo nutné rozlišit, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, přičemž právo na odstoupení vzniká u podstatného porušení smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

23. 3. 2015 10:54

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

30. 3. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

7. 3. 2022 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

7. 2. 2022 | Jana Divinová | 30 komentářů

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

18. 1. 2022 | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

9. 12. 2021 | Olga Skalková | 23 komentářů

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

6. 12. 2021 | redakce Peníze.CZ | 50 komentářů

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

30. 11. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

12. 11. 2021 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

3. 11. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

21. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 27 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services