Nevyřešená reklamace matrace: Jak dál postupovat?

Dobrý den mam na Vás dotaz v roce 2014 v únoru jsme si nechali v jednom truhlářství udělat dětské postele a zároveň i rovnou koupit matrace, který nám byli doporučeny. V prosinci 2014 jsme kontaktovali majitele s tím, že chceme reklamovat matraci, protože nesplňovala to co by měla. Po měsíci se nic nestalo. Proto jsme ho opětovně kontaktovali v lednu 2015 a požadovali sepsání reklamace. Bylo sděleno, že bude kontaktovat firmu od které matrace zakoupil. Opět se nic nestalo. Proto jsme následně opět požadovali sepsání reklamace a řešení. Majitel truhlárny sdělil, že nám pošle reklamační formulář s tím, ať si ho vyplníme, uděláme fotky matrace a řešíme přímo s firmou na matrace. Toto jsme odmítl s tím, že matrace jsem kupoval od něho a reklamační protokol je jeho povinnost s námi sepsat. Tohle se ještě několikrát opakovalo a do dnešního dne je reklamace stále nevyřešená a hlavně reklamační protokol nikdo s námi nesepsal. Jak máme prosím dále postupovat?

Otázku poslal/a:  , 29. 3. 2015 12:06

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě je podstatné, zda je spotřebitel schopný prokázat, že reklamace byla uplatněna. Pokud spotřebitel prokáže, že reklamaci uplatnil a pokusil se předat prodávajícímu věc, mohla by již lhůta pro vyřízení reklamace marně uplynout. V takovém případě by mohl spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy. Pokud ne, doporučujeme reklamaci uplatnit písemně a poslat doporučeně poštou (nejlépe i s dodejkou). Spotřebitel by také měl prodávajícímu dát k dispozici zboží, aby prodávající mohl posoudit existenci vady, případně by s ním mělo být jinak vhodně naloženo dle pokynů prodávajícího, aby vada mohla být přezkoumána. Reklamace se uplatňuje u prodávajícího, pokud není v záručním listě určená k opravě jiná osoba, která by byla v místě pro kupujícího bližším. Prodávající má zároveň povinnost reklamaci převzít v kterékoliv provozovně (s ohledem na sortiment), případně i v sídle nebo místě podnikání. Vzhledem k tomu, že prodávající neplní povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele, doporučujeme současně podat podnět České obchodní inspekci pro porušování § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

31. 3. 2015 10:42

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

31. 8. 2023 | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

29. 8. 2023 | Jana Divinová | 1 komentářů

Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy

Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

21. 8. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Tisíce lidí přišly o peníze investované do „alternativních fondů“ jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment. Tyto společnosti zneužily výjimku v zákoně, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky. Chystaná novela má drobné investory chránit líp než dosud.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

17. 8. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

30. 7. 2023 | dTest

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

25. 7. 2023 | Jana Divinová

Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz

Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

20. 7. 2023 | Veronika Odrobinová

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

19. 7. 2023 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

14. 7. 2023 | Jan Müller | 1 komentářů

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

28. 6. 2023 | Jana Divinová

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

8. 6. 2023 | Jana Divinová

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

18. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

Energetický regulační úřad varuje před praktikami některých prodejců energií, kteří neoprávněně svým zákazníkům zvyšují cenu za dodávky. Varování úřad vydal na základě rostoucího počtu stížností, které přicházejí na jeho adresu.

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

2. 5. 2023 | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

13. 4. 2023 | Jana Divinová

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

Už několik týdnů probíhají kontroly u zemědělců a potravinářů kvůli vysokým cenám potravin. Zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a České obchodní inspekce (ČOI) jsou horší, než se očekávalo. Na dnešním setkání s novináři to sdělil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services