Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Dobrý den mam na Vás dotaz v roce 2014 v únoru jsme si nechali v jednom truhlářství udělat dětské postele a zároveň i rovnou koupit matrace, který nám byli doporučeny. V prosinci 2014 jsme kontaktovali majitele s tím, že chceme reklamovat matraci, protože nesplňovala to co by měla. Po měsíci se nic nestalo. Proto jsme ho opětovně kontaktovali v lednu 2015 a požadovali sepsání reklamace. Bylo sděleno, že bude kontaktovat firmu od které matrace zakoupil. Opět se nic nestalo. Proto jsme následně opět požadovali sepsání reklamace a řešení. Majitel truhlárny sdělil, že nám pošle reklamační formulář s tím, ať si ho vyplníme, uděláme fotky matrace a řešíme přímo s firmou na matrace. Toto jsme odmítl s tím, že matrace jsem kupoval od něho a reklamační protokol je jeho povinnost s námi sepsat. Tohle se ještě několikrát opakovalo a do dnešního dne je reklamace stále nevyřešená a hlavně reklamační protokol nikdo s námi nesepsal. Jak máme prosím dále postupovat?
Otázku poslal/a: , 29. 3. 2015 12:06
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě je podstatné, zda je spotřebitel schopný prokázat, že reklamace byla uplatněna. Pokud spotřebitel prokáže, že reklamaci uplatnil a pokusil se předat prodávajícímu věc, mohla by již lhůta pro vyřízení reklamace marně uplynout. V takovém případě by mohl spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy. Pokud ne, doporučujeme reklamaci uplatnit písemně a poslat doporučeně poštou (nejlépe i s dodejkou). Spotřebitel by také měl prodávajícímu dát k dispozici zboží, aby prodávající mohl posoudit existenci vady, případně by s ním mělo být jinak vhodně naloženo dle pokynů prodávajícího, aby vada mohla být přezkoumána. Reklamace se uplatňuje u prodávajícího, pokud není v záručním listě určená k opravě jiná osoba, která by byla v místě pro kupujícího bližším. Prodávající má zároveň povinnost reklamaci převzít v kterékoliv provozovně (s ohledem na sortiment), případně i v sídle nebo místě podnikání. Vzhledem k tomu, že prodávající neplní povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele, doporučujeme současně podat podnět České obchodní inspekci pro porušování § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
31. 3. 2015 10:42
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší
Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více
Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více