Odstoupení od koupě

Dobrý den, měli jsme (máme) s rodinou v plánu koupit starý RD. S RK jsme se dohodli na prodejní ceně 1.200.000. Podpis smlouvy se nakonec protahoval a mi dostali klíče od nemovitosti, mimo jiné s tím, že s nemovitostí můžeme nakládat, jako by již byla naše (JENŽE TO BYLO POUZE NA ZÁKLADĚ ÚSTNÍ DOHODY). Každopádně, den před podpisem kupní smlouvy, pracovník deratizační firmy, kterého jsem si pozval do domu skrze napadení dřeva červotočem oznámil, že tam máme horší problém v podobě dřevomorky a jsou minimálně napadené dvě místnosti v přízemí a sklep. Na toto i vypracoval technickou zprávu. Na základě toho jsme chtěli snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy. Na snížení ceny jsme se nedohodli a nyní je nám vyhrožováno policií, za odstranění nakažených dřevomorkou a rozpadlých podlah ze dvou místností a odstranění omítek z jedné místnosti, které byly totálně provlhlé. Zároveň RK drží blokovací zálohu 80.000 Kč. Chci se zeptat: 1) jaká máme práva směrem k odstoupení od smlouvy? 2) Situaci, kdy jsme odstranili nakažené věci a majitel je chce nyní dát do původního stavu, což nejde, vše jsme sice nechali venku, ale je to v rozpadlém stavu (a přece nebudu zanášet dřevomorku zpátky do domu). 3) Může nás RK připravit o zálohu, když ke koupi nedojde skrze závažné zjištění skryté vady, což si myslíme že dřevomorka? 4)Eventuálně, o jakém reálném snížení ceny se vlastně můžeme bavit? Pro nás je výskyt dřevomorky zásadní, protože krom sanace (která není nikdy 100%), která bude stát peníze, budeme muset rekonstruovat i s jinými materiály než jsme původně chtěli. Děkuji za odpověď.

Otázku poslal/a:  , 13. 5. 2015 7:54

Na otázku odpovídá:

Ing. Vladimír Zuzák

Dobrý den,

předpokládám, že na základě znaleckého posudku bude možné určit, jak dlouho trvá napadení dřevomorkou, a to na základě rozsahu jejího výskytu. S tímto argumentem bych jednoznačně oslovila RK a požadovala vrácení zálohy.
Případně zase znalec by měl být schopen zhodnotit rozsah škod a na základě tohoto určení je možné vyjednávat možnou slevu.

s pozdravem

Mgr. Kamila Vosiková

26. 5. 2015 17:50

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

7. 9. 2015 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.

Očima expertů: Stát vymaže tisíce poskytovatelů půjček. Zmizí s nimi lichva?

14. 8. 2015 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Očima expertů: Stát vymaže tisíce poskytovatelů půjček. Zmizí s nimi lichva?

Ministerstvo financí chce pořádně zregulovat trh nebankovních půjček. Nebankovním poskytovatelům úvěrů výrazně zpřísní pravidla a nově na ně bude stejně jako na banky dohlížet ČNB. Pomůže to spotřebitelům? Ptáme se advokátů Tomáše Sokola a Petra Němce, ekonomů Aleše Michla a Lukáše Kovandy, Daniela Hůleho z Člověka v tísni a také Heleny Kolmanové z ČNB.

Pět rad od dTestu: Jak neuvíznout v síti pouličních prodejců

11. 8. 2015 | Lukáš Zelený | 3 komentáře

Pět rad od dTestu: Jak neuvíznout v síti pouličních prodejců

Parfémy, elektroniku, oblečení, hodinky, ale i předplatné kosmetických balíčků či tarif u mobilního operátora. To všechno vám na ulici podbízivě vnucují prodejci, kteří nekompromisně útočí na vaši peněženku. Poradíme jak se nenechat napálit.

Prodáváme byt: Jak se dohodnout na férových sankcích

29. 7. 2015 | Vladimír Zuzák

Prodáváme byt: Jak se dohodnout na férových sankcích

Kolik by vám měl kupující zaplatit za prodlení s úhradou kupní ceny a kolik byste měli platit zase vy jemu, když nemovitost pozdě předáte? Aniž byste malovali čerta na zeď, sankce a pokuty rovnou zakotvěte v kupní smlouvě.

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

21. 7. 2015 | Petra Dlouhá | 43 komentářů

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.

Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít

14. 7. 2015 | Petra Dlouhá | 11 komentářů

Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít

Jak v Praze vybrat taxík a neproluftovat peněženku víc, než je nutné? Pár dobrých rad.

Změnil vám operátor smlouvu? Nebojte se ji vypovědět

13. 7. 2015 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Změnil vám operátor smlouvu? Nebojte se ji vypovědět

Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.

Očima expertů: Věříte na kurvítko?

19. 6. 2015 | Ondřej Tůma | 62 komentářů

Očima expertů: Věříte na kurvítko?

Koupíte si počítač, pračku nebo televizi a přístroj přestane pár měsíců po uplynutí záruční doby fungovat. Měli jste jen smůlu, nebo váš spotřebič na předčasný odchod někdo předem naprogramoval? Ptáme se odborníků.

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři

16. 6. 2015 | Ondřej Tůma | 5 komentářů

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři

Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.

Regulace prodeje životních pojistek. Revoluční tajfun, nebo větříček? A komu pomůže?

10. 6. 2015 | Petra Dlouhá | 14 komentářů

Regulace prodeje životních pojistek. Revoluční tajfun, nebo větříček? A komu pomůže?

Chránit klienta, otevřeně informovat o nákladech pojistky a zvýšit nároky na prodejce – hlavní cíle novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích. Chystá se roky. Ve Sněmovně už prošla prvním čtením. Nečekaně se ale objevil ještě přílepek k jinému zákonu: má regulovat provize zprostředkovatelů. Co novinky přinesou klientovi?

Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace

26. 5. 2015 | Lukáš Zelený | 27 komentářů

Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace

Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.

Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky

13. 5. 2015 | Vladimír Zuzák | 11 komentářů

Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky

Za tutéž provizi získáte od různých realitních kanceláří naprosto odlišné služby. Trvejte na tom, že makléř musí udělat víc než najít zájemce o koupi.

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

1. 4. 2015 | Petra Dlouhá | 31 komentářů

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

Kdo bude natáčet hlídače?

27. 3. 2015 | Michal Kašpárek | 5 komentářů

Kdo bude natáčet hlídače?

Ať už jde o líh nebo o technickou kontrolu automobilů, sebedokonalejší kamerový systém sám nic nepohlídá. Hlídat budou zas jen lidé – kteří už tolikrát selhali.

Půjčky s lidskou tváří. Jak se proměnily spotřebitelské úvěry za deset let

24. 3. 2015 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Půjčky s lidskou tváří. Jak se proměnily spotřebitelské úvěry za deset let

Za jedinou dekádu se půjčování peněz v Česku proměnilo. Alespoň to bankovní: úvěry jsou dostupnější, pružnější, jednodušší. Mnoho práce se odvedlo také na legislativě v zájmu ochrany spotřebitele. Jak ale podotýkají odborníci, proti vlastní hlouposti sebelepší zákon neochrání.

Aktuální články

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services