Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Objednal jsem telefonicky internetové služby směřující ke zvýraznění mé živnosti OSVČ v domnění, že mohu odstoupit od smlouvy do 14 dnů dne ustanovení občanského zákoníku. Jak však vyplývá z § 419, jakožto OSVČ nejsem spotřebitel. Jaká práva vlastně přísluší zákazníkům, kteří nejsou spotřebitelé, nicméně v roli spotřebitelů se ocitnou? díky za odpověď
Otázku poslal/a: , 18. 5. 2015 11:53
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ačkoliv v daném vztahu s poskytovatelem internetových služeb nejspíš nevystupujete jako spotřebitel (podnikatelský účel smlouvy je jediný nebo převažující nad účelem osobní potřeby), stále jste zákazníkem, který má právo na řádné a včasné plnění ze strany onoho podnikatele. Pouze vám nenáleží právo si smlouvu rozmyslet a ukončit ji do 14 dnů „bezdůvodně“ (§ 1810 až 1840 občanského zákoníku). Odstoupení od smlouvy přichází do úvahy pouze z důvodů uvedených ve smlouvě nebo stanovených v zákoně (§ 2001 občanského zákoníku). Obchodní podmínky druhého podnikatele mohou, ale nemusí vaše právo od smlouvy odstoupit upravovat, stejně tak ho mohou upravit za podmínky zaplacení odstupného neboli „stornopoplatku“. Bez ohledu na to, zda obchodní podmínky či smlouva něco takového obsahují, je vaším právem od smlouvy odstoupit nejčastěji při vadném plnění představujícím podstatné porušení smlouvy (§ 2106 občanského zákoníku) nebo při prodlení stejného charakteru (§ 1977 občanského zákoníku). Toto je obecná úprava, ale existuje i zvláštní např. v zákoně o elektronických komunikacích, pokud operátor jednostranně změní smlouvu či obchodní podmínky a tím podstatně zhorší postavení zákazníka (§ 63 odst. 6). Jestliže není dán některý z důvodů opravňujících vás smlouvu ukončit, pak zbývá právo smlouvu vypovědět (vždy u smluv na dobu neurčitou, u smluv na dobu určitou, bylo-li to dohodnuto) nebo iniciovat zrušení vzájemnou dohodou. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
19. 5. 2015 13:24
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více