Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Dobrý den, po internetu jsem si objednal z "Národní pokladnice" pamětní minci *1 Kčs * jako dárek pro syna. Došla v pořádku a při převzetí jsem uhradil příslušný obnos. Po měsíci jsem měl ve schránce vhozený obyčejný dopis ve kterém byla další mince,za další asi dva týdny dorazil další dopis opět s mincí i přes to že jsem si nic neobjednával!! Následovalo upozornění SMS,že mám zaplatit obnos za zaslanou minci. Následovala písemná korespondence po internetu že mám poslat nevyžádanou zásilku zpět a pojistit jako numismatickou zásilku. Moje odpověď: jsem důchodce a nemíním platit peníze za něco co jsem si neobjednal. Jak se mám v tomto případě zachovat? Za odpověď předem děkuji. S. Borovec Brno skutrbrno@seznam.cz
Otázku poslal/a: , 26. 5. 2015 12:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Objednávkou u Národní pokladnice to jednou mincí nekončí. Sama společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí: „Předmětem objednávky je jednotlivý exemplář zboží a zpravidla současně též další exempláře zboží z téže sbírky za zvýhodněnou cenu…. Další exempláře zboží téže sbírky budou Kupujícímu dodávány pravidelně přibližně do 3-4 týdnů ode dne poslední zásilky.“ Přestože si podle obchodních podmínek objednáváte „zpravidla“ celou sbírku, je podstatné, co bylo uvedeno v objednávce. Byla-li tam pouze jedna mince a její cena bez uvedení počtu, popisu a cen dalších mincí ze sbírky, není možné hovořit o uzavřené kupní smlouvě, jejímž předmětem by byla celá sbírka. Předmět koupě totiž musí být přesně určen, a to obzvlášť ve vztahu ke spotřebiteli. Není-li v objednávce nic o dalších mincích, jedná se o nevyžádané plnění, které v souladu s § 1838 občanského zákoníku nemáte povinnost vracet na své náklady, a skutečnost, že jej máte stále u sebe, vás nezavazuje k jeho zaplacení. Společnost po vás nemůže zaplacení vymáhat, a pokud má o vrácení zboží zájem, musí si poštovné uhradit sama. Zasílání neobjednaného zboží řeší Česká obchodní inspekce jako zakázanou agresivní obchodní praktiku, proto neváhejte jí dát podnět ke kontrole. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
26. 5. 2015 17:18
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček
Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více
Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry
Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více
Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj
Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více