Velké srovnání poskytovatelů půjček
8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 4 komentáře
Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.
Dobrý den, Před 30 měsíci jsem si zakoupil notebook. Zhruba měsíc do ukončení záruční doby začaly s notebookem problémy (samovolně se restartoval, následovala modrá obrazovka, vodorovné pruhy přes obrazovku). Odvezl jsem jej tedy na reklamaci, kde vyměnili pevný disk a notebook fungoval bezvadně. Bohužel nyní (7 měsíců po reklamaci) hlásí opět tu samou poruchu, jakou jsem psal výše. Proto Vás prosím o radu, jak se v této situaci zachovat? Děkuji.
Otázku poslal/a: , 19. 7. 2015 9:56
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud předchozí reklamace byla řešena výměnou pevného disku a vada tím byla odstraněna, byť jen na sedm měsíců, je zřejmé, že příčina této vady je skutečně v onom měněném dílu. Podle § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, neboť jste kupní smlouvu uzavíral ještě před účinností nového občanského zákoníku, začala výměnou vadné součásti věci běžet nová dvouletá záruční doba stanovená v § 620 odst. 1 téhož zákona. Projevuje-li se tedy současná vada stejně jako ta předchozí, máte právo notebook opět reklamovat a žádat bezplatnou opravu u prodejce či v jeho záručním servisu, a to do 30 dnů od uplatnění Vaší reklamace. Dokonce byste měl právo na vrácení kupní ceny notebooku, pokud by již daný díl nebyl k dostání nebo kdyby prodejce, resp. jím pověřený záruční servis nedodrželi uvedenou reklamační lhůtu. Při reklamaci předložte vedle kupního dokladu i protokol o opravě z předchozí reklamace, který dokládá Vaše právo na bezplatnou záruční opravu. Případný argument prodejce či servisu, že věc jako celek již není v záruce, nemůže obstát vedle zmíněných zákonných ustanovení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
2. 8. 2015 21:12
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více