Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře
![Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/406613.jpg)
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Dobrý den. Prosím o radu. Asi před měsícem a půl jsem reklamoval týden zakoupeného Drona. Reklamaci mi neuznali a informovali mě o tom asi po 10ti dnech. Nyní je to už asi dva měsíce od reklamace a prodejce tvrdí, že jej stále nemá ze servisu zpět.Ma otázka zní. Můžu se dozadovat vrácení peněz pro nedodržení 30ti denní lhůty na vyřízení reklamace i když byla zamítnutá, včas mě o tom informovali, ale stále nevrátili. Prodejce na mě zkoušel i poplatek za vyřízení reklamace takže chci být připraven se bránit a vědět na co mám ze zákona právo. Děkuji za váš čas a přeji pěkný den. Vávra M.
Otázku poslal/a: , 10. 8. 2015 10:19
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nejedná-li se o vadu a z toho důvodu je reklamace prodejcem zamítnuta, o čemž je spotřebitel v 30denní lhůtě pro vyřízení reklamace vyrozuměn, nenáleží spotřebiteli právo od kupní smlouvy odstoupit, i když mu prodejce v dané lhůtě nevrátil věc. Prodejce je samozřejmě povinen věc vrátit, ideálně současně s vyrozuměním o závěru reklamace nebo bez zbytečného odkladu poté, je-li věc vracena prostřednictvím poštovní či jiné přepravy. Nelze však opomíjet ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku z roku 2012, které posiluje postavení spotřebitelů v prvních šesti měsících od nákupu. Zákon během prvních šesti měsíců vadnost věci předpokládá. Tuto zákonnou domněnku by musel prodejce vyvrátit znaleckým posudkem o tom, že se o záruční vadu, která byla na věci již v okamžiku převzetí, nejedná. Nestačí to tedy jen tvrdit. Do okamžiku předložení tohoto důkazu je prodejce povinen věc vyměnit za bezvadnou nebo opravit. Pokud tedy prodejce při zamítnutí reklamace neprokázal, že jste si vadu způsobil sám, pak marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace Vám zakládá právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat zpět celou kupní cenu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
10. 8. 2015 18:04
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více