Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Předně je nutné uvést, že záruku u zboží, byť použitého, nelze věcně omezit nebo úplně vyloučit. Ze zákona je pouze přípustné zkrácení doby pro uplatnění práv z vad použité věci na jeden rok. Je-li prodejcem podnikatel, má mnohem širší informační povinnost. Rozhodně Vás musí upozornit na vady, o kterých ví. To však neznamená, že neodpovídá za vady takzvaně skryté, o kterých neměl tušení, jako je například stočený tachometr, chybějící část klimatizace či jiný motor. Odpovědnost prodejce se nevztahuje na opotřebení vozu způsobené jeho běžným užíváním, přeci jen už nejde o věc novou. Lze doporučit neprodlenou reklamaci učiněnou písemně a zaslanou nejlépe s dodejkou. Primárním nárokem je odstranění vad opravou. Pokud však s opravou nesouhlasíte, je Vaším právem za všech okolností požadovat slevu, a to nejen u vad, které nelze odstranit. Sleva z kupní ceny vozu musí být přiměřená a lze její výši odvodit z ceny nutných oprav. Prodejci jsou přístupnější slevě než vracení celé kupní ceny. Pokud tedy pro větší počet vad, které Vám brání v řádném užívání vozu, budete požadovat vrácení kupní ceny na základě odstoupení od kupní smlouvy, bude pak snazší docílit dohody o slevě a její výši. Uvedené můžete opřít o ustanovení § 2084, § 2161, § 2168, § 2169, § 2171 a 2174 občanského zákoníku. Pokud by došlo na odstoupení od smlouvy, pak v rámci vypořádání jste oprávněna požadovat náhradu za zhodnocení věci zvláště za situace, kdy se nedají například nově namontované díly od věci oddělit. Vracenou kupní cenu by tak měl prodejce navýšit o cenu těchto dílů. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest