Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Mám dotaz, lednice Beko, zakoupená 20.01.2015 přestala fungovat 24.09.2015 tedy po 8 měsících používání. Odešel kompresor, všechny potraviny z mrazáku se rozmrazily, potraviny z lednice se začaly kazit. Dodavatel mě sdělil, že na vyřízení reklamace má 31 dní a technik přišel až po týdnu. Žiji v paneláku, takže nemám možnost uskladnit potraviny do sklepů nebo zakopat na zahradě.. většinu potravin jsem musela postupně vyhodit, protože žiji pouze s dcerou, nemáme velkou spotřebu jídla a nestihly jsme vše zpracovat a sníst.. technik zjistil, že je zadřený kompresor a je to na výměnu kompresoru, ale ten se musí objednat u dodavatele, který je výhradní dovozce i náhradních dílů. Odmítla jsem objednání kompresoru s tím, že budu po dodavateli požadovat vrácení peněz a vyřízení mé reklamace jiným způsobem, že nemůžu bez lednice fungovat. Jaké jsou moje nároky na vrácení peněz v tomto případě? Kompresor odešel při běžném používání lednice, bez cizího zavinění. Nemám už v tuto firmu důvěru a požaduji vrácení peněz. Mám na to nárok? Jak mohu dosáhnout vyřízení této reklamace dle mého požadavku? Děkuji Martina
Otázku poslal/a: , 1. 10. 2015 23:40
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I když chladnička s mrazákem patří do nepsané kategorie zboží nutné potřeby a je povinností prodejce vyřídit reklamaci co nejdříve, slovy zákona „bez zbytečného odkladu“, zákon o ochraně spotřebitele stanoví pro všechny případy maximální délku reklamačního řízení na 30 dnů. Jde k tíži prodejce, pokud technik dorazil až po týdnu, kdy zjistil, že bude nutné objednat náhradní díl. Pokud chladničku neopraví do 30 dnů od uplatnění reklamace, máte právo od kupní smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace v zákonné třicetidenní lhůtě. Nutné je však mít důkaz o uplatnění reklamace, třeba písemný reklamační protokol ze dne, kdy jste vadu prodejci nahlásila. Jestliže objednaný náhradní díl stihne prodejce v dané lhůtě obstarat i vyměnit, pak vadu odstranil řádně a včas a Vy po něm nemůžete žádat vrácení kupní ceny. Odstoupit od kupní smlouvy nelze pro každou vadu, zvláště je-li snadno opravitelná výměnou vadného komponentu. Rovněž Vám náleží i právo na náhradu škody na potravinách, které se v důsledku vady chladničky zkazily. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
8. 10. 2015 17:47
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší
Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více
Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více