Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
U přístroje se porouchala ovládací část,která je velice často používaná, dle servisní organizace došlo k jejímu opotřebení. Servisní organizace provedla opravu tohoto přístroje - vyměnila vadný/opotřebený díl. U přístroje se vyskytla stejná závada cca po roce po výměně dílu. Je možné požadovat záruční opravu? Servisní organizace argumentuje opotřebením této součásti. Pokud by se nejednalo o opotřebení ale vadu, platí lhůta 24 měsíců pro uplatnění reklamace? Jaká pravidla platí na opravy (resp. na záruku na vyměněné součásti/díly) podle nového občanského zákoníku? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 11. 11. 2015 17:15
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Opotřebení věci způsobené běžným používáním není stav, za který prodejce věci ze zákona odpovídá. Pokud jde o část věci, která je více namáhána, pak by měla být i více odolná, aby vydržela alespoň po dobu zákonné záruky. Došlo-li k bezplatné výměně části označené za opotřebenou během řešené reklamace, lze na jednání servisu určeného prodejcem k provádění opravy pohlížet jako na uznání reklamace. V takovém případě počala běžet nová záruční doba na měněnou část, a to jak podle dřívějšího občanského zákoníku, kde to bylo řešeno výslovně, tak i podle nového, což potvrzuje Česká obchodní inspekce. Byla-li však reklamace zamítnuta a provedena placená oprava, pak není sporu o tom, že na nový zaplacený díl se vztahuje nová 24měsíční záruční doba. Argumentuje-li servis po roce od výměny opět opotřebením, je na místě poradit se se znalcem, zda o vadu přeci jen jde. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
12. 11. 2015 20:44
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více