reklamace telefonu

Dobrý den, začátkem listopadu jsem dal na reklamaci svůj telefon, který jsem kupoval v květnu loňského roku a to z důvodu toho, že občas (cca 7x denně) nefunguje dotykový displej a je třeba telefon zamknout a odemknout a už to jde. První reklamace byla vrácena, že se vada neprojevila, tak jsem si ho vzal a nahrál jim do něho video, že to opravdu nefunguje (tel byl v továrním nastavaní). I tak se mi telefon vrátil, že se vada neprojevila, tak jsem dané video (že to nefunguje) nahrál přímo u prodejce se zaměstnancem OKAY elektro, kde jsem ho kupoval a znovu jim ho nechal na reklamaci. Telefon se mi opět vrátil, že se vada neprojevila. Nyní od poslední reklamace uběhl více jak měsíc a telefon stále nemám. Získal jsem i kontakt na člověka, který se reklamací zabýval ale i po opětovný dotaz mi nikdo neodpověděl. A nyní nevím, jak bych měl dále postupovat. Děkuji za radu. Karel

Otázku poslal/a:  , 16. 2. 2016 11:19

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon prodávajícímu ukládá povinnost o reklamaci rozhodnout do tří dnů a vyřídit ji včetně odstranění vady do 30 dnů, přičemž do povinnosti odstranit vadu je zahrnuta i povinnost o vyřízení reklamace spotřebitele informovat vhodnou cestou, pokud nebylo předem domluveno, že se spotřebitel bude informovat sám. Poruší-li prodejce či servis povinnost, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.
Ve Vašem případě se nevyřízení reklamace dá dovozovat jak z faktické a zaznamenané nefunkčnosti telefonu, tak možná i z neinformování o stavu reklamace. Pokud se s prodejcem nedomluvíte přímo zkuste mimosoudní řešení sporu buďto přes portál www.vasestiznosti.cz nebo přes Českou obchodní inspekci (adr.coi.cz). Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

16. 3. 2016 14:20

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

7. 10. 2011 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

Některé spotřebitelské úvěry připomínají spíše lichvu. Pomohlo by, kdyby stát u půjček stanovil maximální hranici roční procentní sazby nákladů (RPSN)? Zeptali jsme se právníka Tomáše Sokola, ekonomů Lubomíra Lízala a Petra Macha, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

2. 10. 2011 | Petr Kučera

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

Banky působící v České republice zatím nebudou rušit poplatek za vedení úvěrového účtu, který nejvyšší německý civilní soud prohlásil za protizákonný, a tudíž neplatný. O zlomovém verdiktu informoval on-line deník Aktuálně.cz v pátek.

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

30. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 16 komentářů

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

26. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 8 komentářů

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

Co si myslí ekonomové Petr Mach, Aleš Michl, Ilona Švihlíková, podnikatel Tomio Okamura a další odborníci o finanční gramotnosti Čechů? Měla by se na výchově ke zodpovědnému přístupu k financím podílet více škola?

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

23. 8. 2011 | Tomáš Prouza | 16 komentářů

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

Kdo nemá doma cihličku zlata, jako by vůbec nebyl. Aspoň takový dojem vytváří většina českých médií – a pomáhají tak vytvářet horečku, na které vydělají jen překupníci.

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

4. 8. 2011 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

18. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 4 komentáře

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

Je hezké, že v ČNB existuje odbor ochrany spotřebitele. Jen je škoda, že je v podstatě neviditelný a nikdo neví, k čemu vlastně je. Prostoru pro aktivitu má přitom víc než dost.

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

14. 7. 2011 | Tomáš Prouza, Klára Król | 2 komentáře

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

Pozdvižení vzbudil ministerský návrh novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí. Odbornou veřejnost rozdělil na dva tábory. Přinášíme názory pro i proti. Jak se na novelu dívá Klára Król z ministerstva financí a jak Tomáš Prouza z Partners?

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

12. 7. 2011 | Klára Šponerová | 2 komentáře

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?

Kdo se bojí finančního arbitra?

12. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 1 komentářů

Kdo se bojí finančního arbitra?

Od července posílily pravomocí finančního arbitra. Nově bude rozhodovat i spory klientů s investičními společnostmi a zastání se konečně dočkají také klienti pochybných úvěrových firem. Jen škoda, že ministerstvo financí opět zůstalo na půli cesty – chránit potřebují i klienti jiných institucí.

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

21. 6. 2011 | František Mašek | 9 komentářů

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

19. 6. 2011 | Karel Toman | 3 komentáře

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

Postavení zákazníků výrazně posílí v situacích, které s sebou přinesla liberalizace trhu s energiemi s tvrdým a občas i nefér bojem dodavatelů o klienty. Dodavatelé energií budou mít například nově povinnost lidem doručit změny cen a tarifů, čímž pro zákazníka automaticky vznikne právo od smlouvy odstoupit.

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

31. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

Začleňování e-shopů CZC.cz a Mall.cz pod polské online tržiště Allegro postoupilo do další...více

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?

Před dvěma lety začal v Česku platit zákon, který zakazuje mimo jiné prodej jednorázových...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services