Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon
22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů
Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!
Dobrý den, začátkem listopadu jsem dal na reklamaci svůj telefon, který jsem kupoval v květnu loňského roku a to z důvodu toho, že občas (cca 7x denně) nefunguje dotykový displej a je třeba telefon zamknout a odemknout a už to jde. První reklamace byla vrácena, že se vada neprojevila, tak jsem si ho vzal a nahrál jim do něho video, že to opravdu nefunguje (tel byl v továrním nastavaní). I tak se mi telefon vrátil, že se vada neprojevila, tak jsem dané video (že to nefunguje) nahrál přímo u prodejce se zaměstnancem OKAY elektro, kde jsem ho kupoval a znovu jim ho nechal na reklamaci. Telefon se mi opět vrátil, že se vada neprojevila. Nyní od poslední reklamace uběhl více jak měsíc a telefon stále nemám. Získal jsem i kontakt na člověka, který se reklamací zabýval ale i po opětovný dotaz mi nikdo neodpověděl. A nyní nevím, jak bych měl dále postupovat. Děkuji za radu. Karel
Otázku poslal/a: , 16. 2. 2016 11:19
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon prodávajícímu ukládá povinnost o reklamaci rozhodnout do tří dnů a vyřídit ji včetně odstranění vady do 30 dnů, přičemž do povinnosti odstranit vadu je zahrnuta i povinnost o vyřízení reklamace spotřebitele informovat vhodnou cestou, pokud nebylo předem domluveno, že se spotřebitel bude informovat sám. Poruší-li prodejce či servis povinnost, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.
Ve Vašem případě se nevyřízení reklamace dá dovozovat jak z faktické a zaznamenané nefunkčnosti telefonu, tak možná i z neinformování o stavu reklamace. Pokud se s prodejcem nedomluvíte přímo zkuste mimosoudní řešení sporu buďto přes portál www.vasestiznosti.cz nebo přes Českou obchodní inspekci (adr.coi.cz). Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
16. 3. 2016 14:20
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní...více
Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+
Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více
Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci
Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více