O chvilinku
10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ
![O chvilinku](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/282661.jpg)
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Dobrý den, přibližně před rokem jsem si koupil na eshopu odolný telefon, pro nějž jsem se rozhodl zejména kvůli inzerované zvýšené odolnosti splňující specifikace IP67. Telefon by měl zvládnout ponoření do hloubky jednoho metru a to až na 30 minut. Dále odolnost vůči vniknutí prachu, vibracím, nárazům a poškrábání. Po necelém roce užívání telefonu se začal samovolně vypínat a restartovat, buď jen tak v kapse, nebo při minimálním otřesu, např, že jsem ho pustil z 1cm na stůl, což by měl zvládnout každý telefon, natož ten co je uváděn jako odolný. Poslal jsme ho na reklamaci, poprvé se po týdnu vrátil s tím že byl přeinstalován firmware, ale problém zůstal neopraven. Poslal jsem ho tedy podruhé, ale opět se hned vrátil jen z přehraným firmware a neopraven. Potřetí už jsem důrazně žádal buď skutečnou opravu, nebo výměnu a tentokrát si telefon nechali měsíc a poté se vrátil s tím, že garance nebyla uznána "z důvodu oxidace základní desky - vytopeno". Nehledě na to že vytopen nebyl, tak i kdyby byl, má deklarovanou odolnost proti vodě. Prosím tedy o radu, jak se mám zachovat, abych dostal buď nový přístroj, nebo peníze zpět. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 29. 2. 2016 16:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Údajné vytopení by mohlo přímo deklarovat, že mobilní telefon neměl při převzetí vhodnou jakost, neodpovídá popisu a jeho vlastnosti nejsou takové, jaké prodávající deklaroval a spotřebitel na základě jeho tvrzení rozumně očekával. Nesplňuje-li věc požadavky ustanovení § 2161 občanského zákoníku, pak má spotřebitel nárok na výměnu věci či opravu, není-i výměna možná, pak na odstoupení od smlouvy. Z popisu navíc vyplývá, že reklamace nebyla ani jednou vyřízena řádně, tudíž zřejmě vznikl i nárok na odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Zkuste reklamovat znovu s touto argumentací, máte-li telefon doma, důkladně ho předtím nafoťte a zaznamenejte, jak se vady projevují. Vyvrátit tvrzení o „vytopení“ a stanovit pravý důvod, proč se na věci vyskytuje vada, by mohl soudní znalec v oboru. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
4. 3. 2016 10:59
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více