Reklamace telefonu
Dobrý den, přibližně před rokem jsem si koupil na eshopu odolný telefon, pro nějž jsem se rozhodl zejména kvůli inzerované zvýšené odolnosti splňující specifikace IP67. Telefon by měl zvládnout ponoření do hloubky jednoho metru a to až na 30 minut. Dále odolnost vůči vniknutí prachu, vibracím, nárazům a poškrábání. Po necelém roce užívání telefonu se začal samovolně vypínat a restartovat, buď jen tak v kapse, nebo při minimálním otřesu, např, že jsem ho pustil z 1cm na stůl, což by měl zvládnout každý telefon, natož ten co je uváděn jako odolný. Poslal jsme ho na reklamaci, poprvé se po týdnu vrátil s
tím že byl přeinstalován firmware, ale problém zůstal neopraven. Poslal jsem ho tedy podruhé, ale opět se hned vrátil jen z přehraným firmware a neopraven. Potřetí už jsem důrazně žádal buď skutečnou opravu, nebo výměnu a tentokrát si telefon nechali měsíc a poté se vrátil s tím, že garance nebyla uznána "z důvodu oxidace základní desky - vytopeno". Nehledě na to že vytopen nebyl, tak i kdyby byl, má deklarovanou odolnost proti vodě. Prosím tedy o radu, jak se mám zachovat, abych dostal buď nový přístroj, nebo peníze zpět. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 29. 2. 2016 16:49
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Údajné vytopení by mohlo přímo deklarovat, že mobilní telefon neměl při převzetí vhodnou jakost, neodpovídá popisu a jeho vlastnosti nejsou takové, jaké prodávající deklaroval a spotřebitel na základě jeho tvrzení rozumně očekával. Nesplňuje-li věc požadavky ustanovení § 2161 občanského zákoníku, pak má spotřebitel nárok na výměnu věci či opravu, není-i výměna možná, pak na odstoupení od smlouvy. Z popisu navíc vyplývá, že reklamace nebyla ani jednou vyřízena řádně, tudíž zřejmě vznikl i nárok na odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Zkuste reklamovat znovu s touto argumentací, máte-li telefon doma, důkladně ho předtím nafoťte a zaznamenejte, jak se vady projevují. Vyvrátit tvrzení o „vytopení“ a stanovit pravý důvod, proč se na věci vyskytuje vada, by mohl soudní znalec v oboru. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
4. 3. 2016 10:59