Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře
![Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/298558.jpg)
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Dobrý den, chtěli jsme Vás poprosit o radu. Koupily jsme navigaci a hned při prvním použití špatně fungovala, při jízdě autem se neustále vypínala. Zkoušeli jsme ji použít i v jiném autě a problém stále přetrvává. Z toho důvodu jsme usoudili, že nám byl prodán vadný výrobek a po čtyřech dnech od koupě jsme ji dnes vraceli na prodejnu. Bylo nám řečeno, že produkt jde pouze vyreklamovat, ne vrátit jako prodaný už závadný. Nezdálo se nám to v souladu s Občanským zákoníkem, proto se na Vás obracíme. Také nám bylo řečeno, že jsme si produkt před koupí měli v prodejně prvně vyzkoušet, což nám připadne absurdní, protože pochybuji, že by nám dovolili jezdit autem po obchodě, aby byl produkt využíván dle návodu. Můžete nám prosím poradit? Děkuji, Jiřina Hocová
Otázku poslal/a: , 8. 4. 2016 14:37
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud žádáte o vrácení či výměnu zboží zakoupeného v kamenné prodejně, je nutné tak skutečně učinit v rámci reklamace. Jelikož se vada u navigace projevila do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že navigace byla už při převzetí vadná, pokud prodejce neprokáže opak (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku máte možnost výběru mezi výměnou věci, součástky či opravou. Není-li výměna možná, pak máte i nárok na odstoupení od smlouvy. Podejte tedy reklamaci písemně a zvolte si jako způsob vyřízení výměnu věci. Povinnost vyzkoušet zboží před koupí nemáte. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
21. 4. 2016 10:23
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více