O chvilinku
10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ
![O chvilinku](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/282661.jpg)
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Dobrý den, před 8dny jsem koupil zboží (myš) a po 8 dnech přestala fungovat. Byl jsem okamžitě u prodejce (electroworld) s tím, že chci myš vyměnit za stejnou (tu už neměli) a nebo chci vrátit peníze. Bylo mi řečeno, že k tomu aby mi mohli vrátit peníze a nebo vyměnit myš za novou, musím mít kompletní originální obal (já u sebe měl originální obal, kterému chyběl průhledný plastový kryt) a tedy, že je možné jen produkt reklamovat klasickou cestou (30denní reklamace). Můj dotaz tedy zní: je opravdu potřeba mít originální obal když chci produkt vyměnit za nový popř. vrátit peníze, když produkt není skladem a já si nechci v prodejně koupit nic jiného? Děkuji. Jiří
Otázku poslal/a: , 23. 4. 2016 17:07
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je rozdíl mezi vrácením zboží bez udání důvodu a reklamací. Vrácení zboží v kamenném obchodě bez udání důvodu je nad rámec zákona a obchodník ho poskytovat nemusí. Může si tedy stanovit podmínky, jaké chce, tedy i celý kompletní původní obal. Pokud ovšem věc reklamujete, zákon o ochraně spotřebitele říká, že prodávající má právo reklamaci posoudit a rozhodnout o ní ihned, ve složitějších případech do 3 dnů, přičemž se nezapočítává doba na odborné posouzení. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady smí trvat nejdéle 30 dní. V rámci reklamace můžete požadovat vrácení peněz, ale jiná varianta opravdu může být rychlejší a prodejce se nedostává do rozporu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
14. 5. 2016 12:24
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více