Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře
![Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/298558.jpg)
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Dobrý den, mám problém s mobilním telefonem. Koupený na podzim 2015. První reklamace asi po měsíci - mobil nefunkční, vůbec nereagoval, nešel zapnout. Vrátili mi ho s tím, že vyměnili konektor na usb pro nabíjení. Po dvou týdnech ta samá vada, poslali ho do zahraničí na servis a vrátili mi ho po asi 2 měsících, s vyměněným HW. Po pár dnech opět ta samá vada. Tentokrát mi ho vrátili po týdnu s tím, že oni na žádnou vadu nepřišli a telefon je v pořádku, tentokrát už není o reklamaci žádný záznam v reklamačním protokolu (asi má chyba, že jsem si to nepohlídal), předchozí 2 záznamy tam uvedeny jsou. Další problém nastal hned po přijetí domů, mobil nereaguje na SIM karty a nemá žádný signál. Už jsem ztratil trpělivost, chci se zeptat zda mohu požadovat odstoupení od smlouvy na základě 2 prvních reklamací i pokud zatím nenastalo to, že se mi mobil vypnul, ale je objevena jiná závada, nebo spíše poškození mobilu při reklamaci. Jaké jsou mé možnosti? Děkuji mnohokrát.
Otázku poslal/a: , 9. 5. 2016 23:27
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 odst. 2 občanského zákoníku říká, že kupující má nárok na výměnu zboží za nové nebo odstoupení od smlouvy v případě, že věc nemůže řádně užívat pro opakovaný výskyt vady. V praxi se to vykládá jako tři výskyty stejné vady, přičemž je důležité, jak se vada projevuje. Uplatněte znovu reklamaci a z důvodu opakovaného výskytu požadujte peníze zpět. Prodávající má samozřejmě právo reklamaci posoudit, ale dáte-li si pozor, aby v reklamačním protokolu bylo dobře popsáno, jak se vada projevuje, není příliš prostoru, jak ji zamítnout. Navíc ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku říká, že vada, která se projeví do 6 měsíců od koupě, na věci byla, pokud prodávající neprokáže opak. Prodejce by tedy musel prokázat, že věc je bezvadná. Pokud jste se během druhé reklamace s prodejcem výslovně nedomluvil, že ji může vyřizovat déle, došlo k porušení § 19 zákona o ochraně spotřebitele, který na vyřízení reklamace včetně odstranění vady stanoví 30 dní. Došlo tedy k tomu, že prodejce při jejím posuzování podstatně porušil smlouvu, což samo o sobě zakládá důvod odstoupení od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
13. 5. 2016 14:17
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více