Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, před rokem jsem zakoupil mobil Lenovo P70 a nastal na tomto mobilu problém že nefunguje GPS a to na všech mobilech toho typu. Funguje jedině pokud je deaktivován App Store což je podle mě důležitá věc pro chytré telefony, už jen kvůli aktualizacím atd. Chci se proto zeptat jestli bych měl nárok na odstoupení smlouvy nebo se tento problém dá řešit jen přes reklamaci. GPS po zakoupení fungovala bez problémů. Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 13. 8. 2016 17:08
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě bude skutečně nutné telefon u prodávajícího reklamovat. Pro úspěšnost reklamace je směrodatné, jak byly funkce telefonu specifikovány prodávajícím nebo výrobcem před uzavřením kupní smlouvy. Prodávající Vám totiž odpovídá pouze za to, že zboží má vlastnosti, které jste si ujednali a které on nebo výrobce popsal, nebo takové vlastnosti, které jste mohl rozumně očekávat. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Jestliže nejsou některé funkce telefonu dostupné z důvodu využití nových technologií, ke kterým nebyl výrobek v době koupě určen, není možné uplatňovat práva z vadného plnění. Naopak pokud výrobce garantoval funkci GPS bez ohledu na to, zda využíváte další aplikace či nikoli, bude Vaše reklamace oprávněná. Při uplatnění reklamace můžete požadovat primárně bezplatnou opravu nebo výměnu za nový bezvadný kus. Dle Vašeho popisu situace usuzujeme, že oprava ani výměna zboží nebude možná. Pokud by tomu tak bylo, náleželo by Vám ze zákona právo od smlouvy odstoupit, a to za předpokladu, že prodávající reklamaci uzná jako oprávněnou. Namísto bezplatné opravy, výměny či odstoupení od smlouvy byste mohl zvolit i přiměřenou slevu z kupní ceny. Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace doporučujeme uvést již v reklamačním protokolu, neboť v takovém případě je prodávající povinen tuto volbu respektovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
16. 8. 2016 17:22
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší
Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více
Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více