Pilíře a politiky EU
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, prosím o radu. Objednali jsme si balík s tričkem, dlouho jsme čekali, než vůbec něco přišlo, a když jsem se odhodlala napsat, tak paní psala, že firma, kde trička nechávají tisknout, tak měla celozávodní dovolenou... Když balík po měsíci přišel a balík jsme otevřeli, tričko s velikostí L vůbec nebylo L.... Tak jsme požádali o reklamaci a triko poslali zpět, paní byla v pohodě a hodná... V květnu jsme tedy podali reklamaci.. Paní nám psala, že by jí za týden měla přijít nová tiskárna a že nám tričko udělá.... Když jsme se v červenci ozvali znovu, paní nám napsala: "Příští týden nám teprve přijde zboží pro potisk, trvalo to strašně dlouho, omlouvám se...." Stále jsem byla v klidu a řekla si, že se stane.. Na začátku srpna už jsme se znovu ozvali, jak je na tom naše reklamace a že už jsme docela naštvaní... Už jsou to skoro 2 měsíce a nikdo nám nedává ani informace, jak naše reklamace probíhá... -_- Paní nám na to ihned odepsala, že zjistí, jak je na tom balíček, protože ho odesílala, ale že u sebe nemá podací lístek, tak to zjistí druhý den ráno... A já jí na to odepsala, že bych ráda podací číslo balíčku... O dva dny později mi odepsala: "Dobrý den, tak tričko tisku znovu a posílám dnes. Po původním balíčku jsem se pídila, ale nejde dohledat. Takže nejspíše zase ztráta ze strany české pošty. Vyplnila jsem reklamační protokol, bylo mi hned divné, že vám ještě nedorazil. Tento nový balíček vám musí přijít do úterý...." - Podací číslo balíčku stále nikde... Už je to zase 16 dní a balíček nikde... Dnes jsem už naštvaně znovu napsala a pokud se to už ani pro tentokrát nevyřeší, peníze ani tričko mi nikdo nepošle, tak to hodlám řešit už jiným způsobem... Přečíst si recenze už dříve, nikdy bych neobjednávala, jelikož nejsem jediná, jak koukám... Paní hold neuznala, že na nás zapomněla a vymýšlet si pohádky o tom, jak se balíček ztratil, je velmi trapné... Prosím o radu, jak postupovat, protože vyřizování reklamace 4 měsíce mi nepřijde normální.. :( Děkuju moc! :)
Otázku poslal/a: , 16. 8. 2016 19:35
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon o ochraně spotřebitele stanoví lhůtu pro vyřízení reklamace na 30 dní. Jestliže reklamace v té době není vyřízena, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a požadovat zpět zaplacené peníze. Na vyřízení reklamace tedy čekat nemusíte, odstupte od smlouvy a pokud je tričko už zaplacené, požadujte peníze zpět. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
24. 8. 2016 12:38
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší
Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více
Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let
Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více