Vraceni penez za notebook

Dobrý den, V říjnu 2015 jsme si koupili nový notebook. Byl dobrý, až na to, že měl mít dotykovou obrazovku, která někdy fungovala a někdy ne. Jelikož to nebyla primární vlastnost, tak jsem tuto vadu nechala na léto, až jej nebudu tolik potřebovat. Bohužel se do léta objevila další vada - praskl pant na otáčení obrazovky. Na notebook jsem nikdy nebyla hrubá, prostě jsem ho ráno otevřela a slyšela jsem rupnutí (a to jsem ani silou moc nezatáhla) a už to bylo na světě. Je to notebook Lenovo, tak jsem zavolala na zákaznické centrum. Oni poslali kurýra, který dodal notebook do servisu. Po skoro 2 týdnech mě kontaktovali, s tím, že to není na záruční opravu. Vadu posuzovala nějaká firma a pan, který mi s tím telefonoval, mi řekl, že se tyto notebooky hodně opravují a některým to opravují na záruku, a že prý jim mám zavolat a být na ně přísná, aby to znovu prohlédli. Ať to dopadne jakkoliv, nelíbí se mi, že se ani ne po roce rozbije pant a kvůli tomu bych si chtěla pořídit jiný. Mohu přijít do prodejny a požadovat vrácení peněz nebo výběr jiného výrobku? Cílem je, že se u něj objevila vada běžným používáním, díky které bych si ho nepořídila. Děkuji.

Otázku poslal/a:  , 18. 8. 2016 3:36

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající Vám odpovídá za to, že spotřební zboží, které u něj zakoupíte, má ujednané vlastnosti, popřípadě i takové vlastnosti, které sám prodávající nebo výrobce inzeroval. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Na mechanické poškození a běžné opotřebení se zákonná záruka nevztahuje. Vady výrobku můžete u prodávajícího vytýkat do dvou let od převzetí. Jestliže prodávající reklamaci zamítne a dodrží přitom zákonnou 30 denní lhůtu pro vyřízení, můžete jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal oprávněnost reklamace. Soudní znalec by měl být schopen posoudit, zda vada výrobku vznikla již ve výrobním procesu nebo až následkem Vašeho nevhodného zacházení. Doporučujeme Vám proto kontaktovat některého znalce z příslušného oboru a konzultovat s ním, zda je schopen určit, jestli prasknutí vzniklo z důvodu vadnosti použitého materiálu. Vhodného znalce můžete vyhledat mimo jiné i v databázi na stránkách www.dtest.cz. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, obraťte se na prodávajícího a namítejte nevyřízení reklamace řádně ve lhůtě stanovené zákonem pro ochranu spotřebitele. Marným uplynutím 30 denní lhůty Vám totiž vzniká právo od smlouvy odstoupit. Kromě vrácení kupní ceny můžete požadovat i náhradu ceny znaleckého posudku jako nákladu účelně vynaloženého k uplatnění reklamace. Pokud jste reklamovala i chybějící dotykovou funkci monitoru a prodávající se touto vadou vůbec nezabýval, lze opět namítat nevyřízení reklamace řádně a včas. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

19. 8. 2016 10:34

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

26. 1. 2013 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!

AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro server Peníze.cz.

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

7. 11. 2012 | Petra Dlouhá | 23 komentářů

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

4. 11. 2012 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

25. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

2. 10. 2012 | Michal Chleboun | 28 komentářů

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

2. 10. 2012 | Helena Balvínová | 3 komentáře

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

Evropská komise chce zpřísnit pravidla pro zprostředkování pojištění a začít rozlišovat „obyčejné“ a investiční životní pojištění. Druhé jmenované zřejmě čeká přísnější regulace.

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

1. 10. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.

Když se nedá věřit už ani té flašce

28. 9. 2012 | Michal Kašpárek | 3 komentáře

Když se nedá věřit už ani té flašce

V Česku funguje úplný opak znalostní ekonomiky. Jsme mistři ve vydělávání na tom, že víme něco, co ten druhý neví. Třeba že rum není rum.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

8. 7. 2012 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

Některé typické praktiky podvodníků na trhu spotřebitelských půjček by měla mimo zákon postavit novela zákona o spotřebitelském úvěru, kterou připravilo ministerstvo financí a s jejíž účinností se počítá od roku 2013.

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

13. 5. 2012 | Petr Kučera | 8 komentářů

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

Lichvářské či podvodné praktiky při sjednávání spotřebitelských úvěrů má omezit další zpřísnění zákona.

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

4. 4. 2012 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

26. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

9. 1. 2012 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services