Vraceni penez za notebook

Dobrý den, V říjnu 2015 jsme si koupili nový notebook. Byl dobrý, až na to, že měl mít dotykovou obrazovku, která někdy fungovala a někdy ne. Jelikož to nebyla primární vlastnost, tak jsem tuto vadu nechala na léto, až jej nebudu tolik potřebovat. Bohužel se do léta objevila další vada - praskl pant na otáčení obrazovky. Na notebook jsem nikdy nebyla hrubá, prostě jsem ho ráno otevřela a slyšela jsem rupnutí (a to jsem ani silou moc nezatáhla) a už to bylo na světě. Je to notebook Lenovo, tak jsem zavolala na zákaznické centrum. Oni poslali kurýra, který dodal notebook do servisu. Po skoro 2 týdnech mě kontaktovali, s tím, že to není na záruční opravu. Vadu posuzovala nějaká firma a pan, který mi s tím telefonoval, mi řekl, že se tyto notebooky hodně opravují a některým to opravují na záruku, a že prý jim mám zavolat a být na ně přísná, aby to znovu prohlédli. Ať to dopadne jakkoliv, nelíbí se mi, že se ani ne po roce rozbije pant a kvůli tomu bych si chtěla pořídit jiný. Mohu přijít do prodejny a požadovat vrácení peněz nebo výběr jiného výrobku? Cílem je, že se u něj objevila vada běžným používáním, díky které bych si ho nepořídila. Děkuji.

Otázku poslal/a:  , 18. 8. 2016 3:36

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající Vám odpovídá za to, že spotřební zboží, které u něj zakoupíte, má ujednané vlastnosti, popřípadě i takové vlastnosti, které sám prodávající nebo výrobce inzeroval. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Na mechanické poškození a běžné opotřebení se zákonná záruka nevztahuje. Vady výrobku můžete u prodávajícího vytýkat do dvou let od převzetí. Jestliže prodávající reklamaci zamítne a dodrží přitom zákonnou 30 denní lhůtu pro vyřízení, můžete jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal oprávněnost reklamace. Soudní znalec by měl být schopen posoudit, zda vada výrobku vznikla již ve výrobním procesu nebo až následkem Vašeho nevhodného zacházení. Doporučujeme Vám proto kontaktovat některého znalce z příslušného oboru a konzultovat s ním, zda je schopen určit, jestli prasknutí vzniklo z důvodu vadnosti použitého materiálu. Vhodného znalce můžete vyhledat mimo jiné i v databázi na stránkách www.dtest.cz. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, obraťte se na prodávajícího a namítejte nevyřízení reklamace řádně ve lhůtě stanovené zákonem pro ochranu spotřebitele. Marným uplynutím 30 denní lhůty Vám totiž vzniká právo od smlouvy odstoupit. Kromě vrácení kupní ceny můžete požadovat i náhradu ceny znaleckého posudku jako nákladu účelně vynaloženého k uplatnění reklamace. Pokud jste reklamovala i chybějící dotykovou funkci monitoru a prodávající se touto vadou vůbec nezabýval, lze opět namítat nevyřízení reklamace řádně a včas. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

19. 8. 2016 10:34

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

14. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 3 komentáře

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Účet 'skoro' zadarmo

12. 9. 2002 | Petr Vykoukal | 18 komentářů

Účet 'skoro' zadarmo

Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.

Lampárna: zaplatím to kartou?

25. 7. 2002 | redakce Peníze.CZ | 29 komentářů

Lampárna: zaplatím to kartou?

Banky zdražují poplatky za výběr hotovosti z bankomatu a nutí klienty k placení kartou. Lze ale na všech obchodních místech s vyznačeným logem akceptace příslušných bankovních karet opravdu bez problémů zaplatit? Z vlastní zkušenosti vím, že určitě ne.

Problematické Tricky Českého Telecomu

15. 6. 2002 | Michal Hazi | 3 komentáře

Problematické Tricky Českého Telecomu

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.

Prodloužení záruční doby se blíží

29. 5. 2002 | Stanislav Andrejs | 30 komentářů

Prodloužení záruční doby se blíží

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

19. 12. 2001 | Petr Vykoukal | 15 komentářů

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

22. 11. 2001 | redakce Peníze.CZ | 44 komentářů

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

15. 11. 2001 | Lucie Šťastná | 30 komentářů

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Internet na stojáka

19. 10. 2001 | Jindřich Hlaváč | 3 komentáře

Internet na stojáka

Minulý týden byl v tuzemsku umístěn první veřejný automat pro přístup k internetu. Stojí v informačním středisku na Pražském hradě. Přesvědčil jsem se, že to ale s internetem v ulicích nebude snadné.

Jak na České dráhy

27. 8. 2001 | Jindřich Hlaváč | 16 komentářů

Jak na České dráhy

Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.

Přišli jste o peníze? Co s tím?

8. 8. 2001 | Lucie Šťastná | 25 komentářů

Přišli jste o peníze? Co s tím?

Podle informací na výpisu z účtu došlo k výraznému a nečekanému úbytku peněz na vašem kontě. Při podrobnější kontrole zjistíte, že tuto situaci spáchala Vaše vlastní karta. Jak se to mohlo stát? Kde může být problém a co máte dělat, se vám pokusíme vysvětlit v dalším díle našeho seriálu o kartách.

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

28. 5. 2001 | Michal Hazi | 5 komentářů

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

20. 2. 2001 | Tomáš Janča | 18 komentářů

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

Při prvním pohledu na Index ekonomické svobody je jasné, že se Česká republika nenachází a v devadesátých letech nikdy nenacházela ve stadiu spálené země, jak nám tvrdil jeden lidový exprognostik. Druhý a mnohem pozornější pohled nám však prozrazuje, že od roku 1995 naše ekonomika více či méně přešlapuje stále na jednom místě, což je tvrzení, které by zase mohlo namíchnout jiného exprognostika.

Stránka 24/24

24

Následující

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující

Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services