Vraceni penez za notebook
Dobrý den, V říjnu 2015 jsme si koupili nový notebook. Byl dobrý, až na to, že měl mít dotykovou obrazovku, která někdy fungovala a někdy ne. Jelikož to nebyla primární vlastnost, tak jsem tuto vadu nechala na léto, až jej nebudu tolik potřebovat. Bohužel se do léta objevila další vada - praskl pant na otáčení obrazovky. Na notebook jsem nikdy nebyla hrubá, prostě jsem ho ráno otevřela a slyšela jsem rupnutí (a to jsem ani silou moc nezatáhla) a už to bylo na světě. Je to notebook Lenovo, tak jsem zavolala na zákaznické centrum. Oni poslali kurýra, který dodal notebook do servisu. Po skoro 2 týdnech mě kontaktovali, s tím, že to není na záruční opravu. Vadu posuzovala nějaká firma a pan, který mi s tím telefonoval, mi řekl, že se tyto notebooky hodně opravují a některým to opravují na záruku, a že prý jim mám zavolat a být na ně přísná, aby to znovu prohlédli. Ať to dopadne jakkoliv, nelíbí se mi, že se ani ne po roce rozbije pant a kvůli tomu bych si chtěla pořídit jiný. Mohu přijít do prodejny a požadovat vrácení peněz nebo výběr jiného výrobku? Cílem je, že se u něj objevila vada běžným používáním, díky které bych si ho nepořídila. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 18. 8. 2016 3:36
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající Vám odpovídá za to, že spotřební zboží, které u něj zakoupíte, má ujednané vlastnosti, popřípadě i takové vlastnosti, které sám prodávající nebo výrobce inzeroval. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Na mechanické poškození a běžné opotřebení se zákonná záruka nevztahuje. Vady výrobku můžete u prodávajícího vytýkat do dvou let od převzetí. Jestliže prodávající reklamaci zamítne a dodrží přitom zákonnou 30 denní lhůtu pro vyřízení, můžete jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal oprávněnost reklamace. Soudní znalec by měl být schopen posoudit, zda vada výrobku vznikla již ve výrobním procesu nebo až následkem Vašeho nevhodného zacházení. Doporučujeme Vám proto kontaktovat některého znalce z příslušného oboru a konzultovat s ním, zda je schopen určit, jestli prasknutí vzniklo z důvodu vadnosti použitého materiálu. Vhodného znalce můžete vyhledat mimo jiné i v databázi na stránkách www.dtest.cz. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, obraťte se na prodávajícího a namítejte nevyřízení reklamace řádně ve lhůtě stanovené zákonem pro ochranu spotřebitele. Marným uplynutím 30 denní lhůty Vám totiž vzniká právo od smlouvy odstoupit. Kromě vrácení kupní ceny můžete požadovat i náhradu ceny znaleckého posudku jako nákladu účelně vynaloženého k uplatnění reklamace. Pokud jste reklamovala i chybějící dotykovou funkci monitoru a prodávající se touto vadou vůbec nezabýval, lze opět namítat nevyřízení reklamace řádně a včas. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
19. 8. 2016 10:34