Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, před necelým rokem jsem si koupila telefon v nejmenovaném internetovém obchodu. Po cca. čtvrt roce se objevilo hned několik vad. Telefon jsem tedy poslala na reklamaci. Když se mi telefon vrátil, po chvíli se vady objevily znovu a toto se opakovalo až do nynější čtvrté reklamace. Telefon mi poslali zpět, nepřijala jsem ho a poté, co se jim vrátil zpět mi volal majitel, zda je adresa správná. Vysvětlila jsem mu, že se jedná o 4. reklamaci stejné vady (stejných vad) + do reklamačního formuláře jsem navíc uvedla "odstupuji od kupní smlouvy", načež se mi dostalo odpovědi, že to nevěděl a zjistí, oč se jedná. O několik dní později mi přišla SMS, ve které stálo, že podle jejich dokumentace mám právo na odstoupení od kupní smlouvy až při případné další reklamaci. Telefon mi poslali zpět. Můžete mi, prosím, poradit, jak bych měla postupovat dále a zda opravdu nemám právo na vrácení peněz? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 23. 8. 2016 9:09
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 občanského zákoníku stanoví, že kupující má právo na výměnu věci i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V praxi se to vykládá tak, že k odstoupení od smlouvy stačí, pokud se 3x objeví stejná vada nebo 4x různá (stanovisko Nejvyššího soudu R-22/83). Podnikatel se podle ustanovení § 1812 občanského zákoníku nesmí od zákona odchýlit v neprospěch spotřebitele. Pokud Vám byly předchozí reklamace uznány a v reklamačním protokolu bylo uvedeno, že chcete odstoupit od smlouvy, tak pokud byla poslední reklamace rovněž oprávněná, musí prodejce zvolenému způsobu řešení reklamace vyhovět. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
24. 8. 2016 12:16
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více