Pilíře a politiky EU
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak to je, když reklamuji nějakou vadu a prodejce mi napíše vyjádření, že se nejedná o vadu výrobku, ale o jev, který se odstraní servisem, seřízením výrobku. Konkrétně se jedná o horské kolo, při šlapání přeskakuje střed kola. Už jednou to seřizovali, objevilo se to asi po týdnu znovu, když jsem to poslal na reklamaci, že chci odstoupit od smlouvy do 6. měsíců od zakoupení, tak mi napsali, že se nejedná o reklamaci, že to není vada výrobku, ale opět to jen promazali. Jedná se tedy o reklamaci nebo ne, když museli vadu odstraňovat? Děkuji za odpověď. Lukáš Blatterbauer.
Otázku poslal/a: , 13. 9. 2016 12:13
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Z Vašeho dotazu nevyplývá, zda jste kolo předal prodávajícímu k prvnímu seřízení po koupi na základě jeho pokynu. Nutnost kolo seřídit po najetí určitého počtu kilometrů vnímáme jako ospravedlnitelný pokyn/požadavek prodávajícího, který má vést právě k bezproblémovému provozu kola. Jde o běžnou praxi. Pokud se však na Vašem kole objevuje stejná závada opakovaně, již se může jednat o vadu výrobku. Prodávající musí Vaši reklamaci přijmout a vydat Vám písemné potvrzení o přijetí reklamace s uvedením obsahu reklamace a Vámi požadovaného způsobu vyřízení. Pokud prodávající reklamaci odmítá přijmout, dopouští se správního deliktu. Doporučujeme tedy prodejce na tuto jeho povinnost upozornit. Pokud i přesto prodávající odmítne Vaši reklamaci přijmout, můžete podat podnět České obchodní inspekci. V případě, že prodejce Vaši reklamaci sice přijme, ale po posouzení ji zamítne, máte možnost se obrátit na znalce, který kolo odborně posoudí. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
17. 9. 2016 23:26
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více