Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, při reklamaci nefunkčního touchpadu u notebooku mi bylo poškozeno šasi. Jelikož poškození bylo posouzeno jako chyba na straně prodávající strany/servisu, bylo mi šasi vyměněno na jejich náklady. Notebook jsem po opravě převzal a podepsal formulář o převzetí. Po přivezení notebooku domů a jeho zapnutí jsem si, ale všiml, že se mi odchlipuje jeden roh klávesnice a může tak dojít k poškození klávesnice jako celku. Druhý den jsem ihned jel do obchodu upozornit na tuto zkutečnost. Na dotaz: "Zda je možné tuto na první pohled nezjistitelnou vadu opět reklamovat?" Bylo mi řečeno, že notebook je bohužel po záruce a jelikož jsem podepsal papír o převzetí, tak nelze. Navíc, není jednoznačně prokazatelné, zda-li jsem vadu nezavinil svým jednodenním používáním. Lze se proti takovému tvrzení nějakým způsobem ohradit a požadovat opravu klávesnice notebooku? S pozdravem, Patrik Křížek
Otázku poslal/a: , 8. 10. 2016 12:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě se nejedná o vadu vyskytující se na věci již v době jejího zakoupení, a proto by nepřipadala reklamace v úvahu ani v případě, že by záruční doba ještě neuplynula. Jedná se o poškození zboží servisem v průběhu reklamačního řízení. Za takové poškození můžete požadovat náhradu škody dle ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které upravuje odpovědnost za škodu na převzaté věci. Můžete si zvolit, zda chcete škodu nahradit uvedením do předešlého stavu (například opravou) nebo v penězích. Ve Vámi popsané situaci bude ovšem významnou roli hrát skutečnost, že jste zjištěné poškození nevytkl již při převzetí notebooku z reklamace. Bude tak velice obtížné prokázat, kdy k poškození došlo a kdo tedy za vzniklou škodu odpovídá. Vzhledem k tomu, že se jedná o zjevné poškození, lze rozumně předpokládat, že byste po důkladné prohlídce zboží při převzetí tuto vadu vytkl. Neučinil-li jste tak ihned, servis bude zřejmě moci úspěšně argumentovat tím, že věc byla dle Vašeho prohlášení v době převzetí v pořádku a že tedy k poškození došlo až poté Vaším zaviněním. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest.
12. 10. 2016 12:14
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více