Pilíře a politiky EU
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, dne 23.9.2016 jsem zakoupil v prodejně O2 nový iPhone 7, bohužel další den jsem ho musel jít reklamovat z důvodu nefunkčnosti otisku prstů a nereagující obrazovky. Vyplnil jsem reklamační formulář kde je kolonka " Zákazník požaduje - odstranění vady. Možnost řešení výměnou výrobku - ANO". Po přečtení recenzí na záruční servis Britex-cz s.r.o. Mám strach o svůj telefon v jakém mi ho vrátí stavu. Bohužel jsem ještě nevěděl, že je možnost, když výrobek je reklamován do 6 měsíců od zakoupení, je možná výměna, jelikož mi výrobek už prodali vadný. Můj dotaz zní- pokud telefon vrátí opravený, je nějaká možnost, že bych se mohl dožadovat úplně nového kusu i přesto, že byla závada odstraněna? Telefon je ještě teď v servisu, do 24.10.2016 mi mají telefon vrátit. Byla by možnost kontaktovat prodejce či samotný servis, že požaduji výměnu výrobku za nový kus nebo už je pozdě? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 16. 10. 2016 18:30
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě je třeba zdůraznit, že nároky, které Vám zákon v případě oprávněné reklamace přiznává, se v průběhu záruční doby nemění. To znamená, že pokud zboží reklamujete v době do 6 měsíců od převzetí, na Vašich právech to nic nemění. Dle zákona máte právo požadovat po prodejci primárně bezplatnou opravu. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, můžete žádat výměnu celé věci nebo její součásti. Pokud žádná z předchozích alternativ není možná, pak máte právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz. Namísto všech uvedených nároků lze vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud tedy bude vada snadno opravitelná, pak nelze Váš požadavek na výměnu zboží považovat za přiměřený, a to i s ohledem na skutečnost, že jste v reklamačním protokolu sám uvedl opravu jako Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
18. 10. 2016 13:32
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Dostupnost a rychlost úvěru bývá pro podnikatele rozhodující
Pro podnikatele bývá stěžejní, jak rychle peníze dostane. „Potřebuje například využít...více
Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu
Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více
Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady
Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více