Reklamace telefonu

Dobrý den, píši Vám ohledně dotazu s reklamací telefonu, který byl zakoupen 1.10.2016 a přijat do reklamace dne 17.10.2016. Jelikož jsem se snažil reklamaci, co nejvíce uspíšit, pomocí několika telefonátu se mi podařilo od prodejce zjistit název autorizovaného servisního střediska, kde je nyní reklamovaný telefon na opravě. Telefonicky jsem mluvil přímo se servisním technikem, který měl na starost mou reklamaci a zjistil, že závada se projevila a nebyla možnost jí opravit SW ani HW opravou. Objednal od výrobce nový telefon, kdy dojde k výměně celé jednotky (tzn. celého telefonu), který bude vložet do mé originální krabičky s příslušenstvím a odeslán zpět na prodejnu, kde reklamaci uplatňuji (standardní procesní postup dle výrobce mobilního telefonu, tak mi to sdělil technik). Nyní mě zajímá, zda-li mám možnost odmítnout přijetí nového kusu a požadovat zpátky peněžní částku v plné výši kupní ceny, abych si telefon mohl zakoupit znovu. Prvním důvodem je nová plná 24měsíční záruka (v případě přijetí vyměněné jednotky platí původní záruční doba na reklamovaný telefon) a druhým důvodem je má nespokojenost s reklamačními službami obchodu, které koncovým spotřebitelům nabízí a nyní bych volil jiný obchod pro nákup zařízení. Ještě dodám, že v reklamačním protokolu je uvedeno (ačkoliv se mě na to reklamační zaměstnanec obchodu neptal a napsal to tam rovnou), že Požadavek zákazníka na vyřízení a způsob reklamace je výměna věci. Proto mě nyní zajímá zda-li mám právo, až telefon dorazí zpět na místo prodejny, požadovat vrácení peněz či jsem nucen přimout originální krabičku s novým telefonem. Ačkoliv se můj dotaz může zdát jako zbytečný, v případě prodeje telefonu (vyýměněný kus) a přiložení daňového dokladu (původního, protože při přijetí nové jednotky nedostanu žádný nový doklad) nebude sedět IMEI číslo a případný kupec může mít podezření, že něco nění v pořádku a odmítne koupit zařízení, ačkoliv tomu tak není. Děkuji za odpověď, Michal Kinzl

Otázku poslal/a:  , 21. 10. 2016 16:27

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste telefon nekoupil v rámci své podnikatelské činnosti za účelem dalšího odprodeje, nýbrž jako spotřebitel, jsou Vaše zákonné nároky v případě oprávněné reklamace vyjmenovány v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Právo máte primárně na bezplatnou opravu, a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pak i na dodání nové věci bez vad. Pouze tehdy, není-li žádný z těchto způsobů vyřízení reklamace možný, můžete od smlouvy odstoupit. I s ohledem na to, že jste v reklamačním protokolu uvedl požadavek na výměnu věci, se obáváme, že Vám právo na vrácení kupní ceny nenáleží. Pokud jde o běh záruční doby, neexistuje zde zcela jednoznačná shoda na právním výkladu zákona. Vzhledem k tomu, že nově přijatý občanský zákoník stanoví jako počátek běhu lhůty převzetí věci, přikláníme se k výkladu, že převzetím nové věci po vyřízení reklamace počíná pro tuto věc běžet nová záruční doba. Pokud jde o rozdílné číslo IMEI, doporučujeme Vám nechat si jej vyznačit alespoň na potvrzení o vyřízení reklamace, kterým pak prokážete, že se jedná o telefon dodaný výměnou za původní vadný kus uvedený v kupní smlouvě. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

26. 10. 2016 16:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Kdo vydělá na lednových slevách

15. 1. 2008 | Táňa Chadrabová | 9 komentářů

Kdo vydělá na lednových slevách

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.

Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent

7. 12. 2007 | Jan Pekař

Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent

Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

3. 12. 2007 | Věra Tůmová | 15 komentářů

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

8. 11. 2007 | Věra Tůmová | 16 komentářů

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

6. 11. 2007 | Táňa Chadrabová | 12 komentářů

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným překvapením se lze vyhnout dodržováním jednoduchých zásad.

Co nesmí být ve férové reklamě

7. 9. 2007 | Táňa Chadrabová | 15 komentářů

Co nesmí být ve férové reklamě

Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

17. 8. 2007 | Táňa Chadrabová | 49 komentářů

Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Pozor na nákupy po telefonu

13. 8. 2007 | Táňa Chadrabová | 7 komentářů

Pozor na nákupy po telefonu

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

2. 7. 2007 | Michal Pravda

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

26. 6. 2007 | Jan Stuchlík

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

20. 6. 2007 | Michal Pravda | 5 komentářů

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.

Události uplynulého měsíce: duben

4. 5. 2007 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: duben

Uteklo vám v dubnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru dubnových událostí.

Více než polovina poskytovatelů úvěrů lže o RPSN

7. 3. 2007 | Kateřina Boušová | 15 komentářů

Více než polovina poskytovatelů úvěrů lže o RPSN

Uvažujete o drobné půjčce a chcete si smlouvu nejdříve doma v klidu prostudovat? Máte smůlu. Věříte, že roční procentní sazba nákladů (RPSN) a další informace uvedené na letáku jsou pravdivé? Může vás čekat nemilé překvapení. Věřili byste, že kvůli pokutě za rychlou jízdu půjčku nemusíte dostat? Ale ano. Napadlo by vás, že poplatky za poskytnutí úvěru mohou být vyšší než samotný úvěr? Divili byste se, ale i to zjistil terénní průzkum sdružení SPES mezi poskytovateli drobných půjček a úvěrů. Více se dočtete v článku.

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

12. 1. 2007 | redakce Peníze.CZ | 29 komentářů

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

10. 1. 2007 | redakce Peníze.CZ | 17 komentářů

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Novinka od Revolutu má zabránit přístupu zloděje k telefonu

Aplikace Revolut zavádí novou funkci nazvanou Ochrana majetku. Díky biometrické identifikaci...více

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services