Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Dobrý den, dne 30.9.2016 jsem zakoupil vůz v autobazaru. Vůz byl v autobazaru v komisi. Před koupí jsem si auto nechal prověřit v autorizovaném servisu a tam mi řekli, že je vše v pořádku. A tak nebyl důvod automobil nekoupit. Po ujetí 1300 km dne 19.10.2016 mi auto přestalo jezdit. Nechal jsem ho tedy odtáhnout do autorizovaného servisu a tam mi řekli, že se zadřel motor na klikové hřídeli a že je potřeba udělat generální opravu motoru, která stojí v rozmezí od 65-75 tis Kč. Chtěl bych se zeptat, jaké mám práva na reklamaci? Nebo jak mám postupovat dále, i když např. nebude chtít předchozí majitel přistoupit na jakékoli řešení? Děkuji.
Otázku poslal/a: , 31. 10. 2016 18:14
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste koupil ojetý vůz, bude Vaše právo na reklamaci záviset na tom, o jakých vadách jste při uzavření smlouvy věděl a v jakém stavu jste vůz vědomě přebíral. Vždy je třeba přihlédnout ke stáří vozu a jeho přirozenému opotřebení. Jednoduše řečeno, možnost uplatnit reklamaci bude záviset na tom, zda stav vozu v době, kdy jste jej od prodejce převzal, odpovídal jeho popisu v kupní smlouvě či nikoliv. Pokud se domníváte, že zadření motoru nebylo možné vzhledem ke všem předem známým okolnostem předpokládat, můžete se u prodejce domáhat nápravy. Zvolit lze mezi bezplatnou opravou a přiměřenou slevou z kupní ceny. Pokud by oprava nebyla možná nebo by prodávající neprovedl nápravu včas, byl byste oprávněn od smlouvy odstoupit. Doporučujeme dohodnout si s prodejcem při uplatnění reklamace i lhůtu pro její vyřízení. Jestliže prodejce reklamaci zamítne, máte možnost jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by potvrdil, že se jedná o skrytou vadu. Upozorňujeme také, že v případě komisního prodeje není v pozici prodejce autobazar, ale původní majitel vozu, a z tohoto důvodu se nejedná o spotřebitelský právní vztah. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 11. 2016 10:35
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní...více
Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+
Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více
Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci
Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více