Reklamace tabletu

Dobrý den, stále mám problém s prodejcem ohledně reklamace tabletu. Vaši odpověď i s mou otázkou jsem vytiskla a přiložila ho prodejci jako jeden z dokumentů k opětovné reklamaci. Dnes mi přišel email s výrokem, že reklamace nebyla uznána, protože se závada neprojevila, tudíž se reklamační doba neprodlužuje a tablet mi opět vrátili neopravený. Moc Vás tedy prosím o radu, jestli má výrobce pravdu, nebo ne. Jejich chování se mi nelíbí a popravdě vůbec netuším, co mám dělat. Zkoušela jsem sama hledat, ale všude jsou jen obecná ustanovení, jak postupovat při reklamaci, a podobný případ jsem bohužel nikde nenašla. Prosím, poradíte mi tedy, jak mám dále s prodejcem jednat? Vyjádření technika o reklamaci doslovně zní: Neuznáno - zařízení je již po záruce. V první reklamaci se závada neprojevila, tudíž se jako reklamace samotná neuznává. Pokud je reklamace zamítnuta, neprodlužuje se záruka o dané období v servisu. Dle § 1992 se nejedná o vadu oprávněnou - reklamace nebyla uznána. Děkuji za brzkou odpověď a opravdu si velmi vážím Vaší vstřícnosti a že pomáháte lidem v boji za jejich práva, doufám, že z mé strany je ten boj stále oprávněný :-) Děkuji a přeji pěkný den, Lenka Jelínková. Text mého prvního dotazu včetně Vaší odpovědi: Dobrý den. Dne 22.10.2014 jsme zakoupili tablet. Bohužel v srpnu 2016 začala dotyková plocha zlobit, tablet se sekl a nefungoval, nebo se naopak zbláznil a dělal si, co chtěl. 24.8.2016 jsme tedy tablet reklamovali. 12.9.2016 mi přišel email, že je reklamace připravena k vyzvednutí s tím, že se závada neprojevila a že bylo obnoveno tovární nastavení. Tablet jsem vyzvedla až 19.10.2016, nedostatek času a závažné soukromé důvody. Tablet jsem ovšem hned zprovoznila, vše jsem tam znovu nastavila, synové se chtěli podívat na internetu na pohádku a opět to začalo. Sekalo se to atd., prostě stejně jako minule. Proto jsem opět reklamovala stejnou závadu, a to 24.10.2016. Bohužel dnes mi přišel email, že reklamace nebyla uznána, protože je přístroj po záruční době. Moc prosím o radu, mám ještě nárok se s prodejce nějak dohadovat? Myslela jsem, že když se jedná o stejnou závadu, i když se podle nich u nich neprojevila, že bych mohla mít nárok na uznání reklamace. Nejde mi ani tak o vrácení peněz, byl to dárek synovi k narozeninám a chtěl by ho samozřejmě mít funkční. Děkuji mnohokrát za odpověď, Jelínková. Dotaz poslal/a: Jelinkova, 31. 10. 2016 12:22 Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V souladu s § 1922 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se záruční doba prodlužuje o dobu, po kterou spotřebitel nemohl zboží užívat z důvodu uplatněné reklamace. Pokud tedy vyřízení reklamace trvalo 19 dnů, během kterých měl tablet u sebe prodávající, prodlužuje se dvouletá záruka o tuto dobu. Ve Vašem případě však doporučujeme spíše namítat nevyřízení reklamace řádně ve 30denní lhůtě v rozporu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, neboť se prodávající zjevně nezabýval podstatou vytýkané vady, která na zboží stále přetrvává. Marné uplynutí této lhůty zákon považuje za podstatné porušení smlouvy a Vám tak vzniká právo od smlouvy odstoupit. Můžete i nadále trvat na svém požadavku bezplatné opravy, prodávající již však nemůže namítat neoprávněnost reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest.

Otázku poslal/a:  , 8. 11. 2016 15:21

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, jak jsme již uvedli ve svém předchozím vyjádření, máte právo na odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě. Vzhledem k dosavadnímu přístupu prodávajícího Vám doporučujeme netrvat nadále na opravě zařízení, ale od smlouvy rovnou odstoupit pro porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud Vám prodávající kupní cenu nebude chtít vrátit, doporučujeme Vám obrátit se na bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci nebo na službu VašeStížnosti.cz, které se zaměřují na zprostředkování dohody mezi spotřebiteli a obchodníky. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

10. 11. 2016 18:48

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Jak nás telefonní operátoři dohánějí k šílenství

23. 5. 2011 | Petra Dlouhá | 44 komentářů

Jak nás telefonní operátoři dohánějí k šílenství

Neúnavné týmy náhončích telefonních operátorů nás pronásledují na každém kroku. Kdyby byli jen otravní... Jenže oni se nás (a zejména slabé, staré nebo nezkušené) často snaží podvést. Vymýšlejí si, kamuflují, hrají na city…

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

11. 5. 2011 | Petra Dlouhá | 17 komentářů

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

26. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

V listopadu loňského roku odvolal ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek ústřední ředitelku České obchodní inspekce Janu Příhodovou. Nový ředitel ČOI Jan Štěpánek poskytl serveru Peníze.cz exkluzivní rozhovor, ve kterém mluvil nejen o svých plánech, ale i o tom, proč v řadě oblastí nelze publikovat kompletní seznamy hříšníků jako například u čerpacích stanic.

Chystá se kartel realitních kanceláří?

8. 4. 2011 | Lukáš Kubec | 8 komentářů

Chystá se kartel realitních kanceláří?

Nová pravidla hry pro realitní kanceláře? Ministerstva připravují zákon, který má chránit spotřebitele před mizernými a podvodnými makléři. O ochranu spotřebitele však nejspíš vůbec nejde...

Není buchta jako buchtička

25. 3. 2011 | Michal Kašpárek | 19 komentářů

Není buchta jako buchtička

Renesance českých buchet a zákusků ukazuje, jak absurdní jsou některé regulace podnikání. Prodat legálně doma pečenou buchtu je složitější než prodávat osmnáctky na videochatu.

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

14. 3. 2011 | Petra Dlouhá

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

21. 2. 2011 | Petra Dlouhá | 64 komentářů

Dejte si pozor na fígly mobilních operátorů! Jak nenaletět?

Mobily: před deseti lety senzace, dnes skoro nuda. Mají ho všichni od pětiletých rošťáků po osmdesátileté babičky. Operátoři větří zisky a snaží se urvat co nejvíc. Přetahují klienty konkurenci a důkladně si je k sobě uvazují. Že jejich postupy vždycky nejsou košer, potvrzuje právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

12. 1. 2011 | Klára Samková | 20 komentářů

Klára Samková: Stvořte si své vlastní peklo! Aneb o spotřebitelských úvěrech

Zdálo by se, že zákon o spotřebitelských úvěrech zabrání překotnému půjčování, vedoucímu k neodvratnému zadlužování se a následnému pádu do novodobých otrokářských úvěrových pastí. Osobní zodpovědnost ale nelze nastudovat na žádné škole, ani vynutit žádnou právní normou.

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

7. 1. 2011 | Petr Kučera | 4 komentáře

Zakázat fintu splátkových firem? Moc přísné, míní vláda

Spotřebitelé získají vyšší ochranu před fintou, kterou využívají zejména někteří poskytovatelé půjček. Počítá s tím návrh ministerstva spravedlnosti, poslaný tento týden do připomínkového řízení.

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

29. 12. 2010 | Ivo Jeník | 11 komentářů

Svátky splněných přání, nebo vyplněných formulářů?

Nový zákon o spotřebitelském úvěru donutí věřitele předem varovat potenciálního dlužníka. Dočkáme se varovných nápisů a fotografií dlužníků v bankrotu na smlouvách, nebo se jen na každou smlouvu nově spotřebuje dvakrát víc papíru?

Exekuce pod stromeček

28. 12. 2010 | Tomáš Prouza | 13 komentářů

Exekuce pod stromeček

Pokud by stát chtěl opravdu pomoci těm, kteří se nesmyslně zadlužují, tak především dostane z trhu podivné pololichvářské firmy.

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

27. 12. 2010 | František Mašek

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

5. 10. 2010 | redakce Peníze.CZ

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

11. 8. 2010 | František Mašek | 8 komentářů

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services