Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, zhruba před dvěma měsíci jsem si zakoupil z eshopu Beryko.cz smartphone Xiaomi Redmi 3, na oficiálních stránkách Xiaomi http://xiaomi-mi.com/redmi-3/xiaomi-redmi-3-2gb16gb-dual-sim-fashion-gray/ jsem se dočetl, že mobil má Gyro sensor (Gyroskop), ale na stránkách beryko.cz napsaný není, tak jsem myslel že asi nedopatřením mají chybu v popisu, koupil jsem si ho a po 2 měsících jsem si koupil VR brýle, kde potřebujete mít v telefonu gyro. Zjistil jsem že tam není, tak jsem psal na email do Beryka a tam mi napsali(ptal jsem se 2x a pokaždé mi odpověděli stejně), že telefon má gyro a že možná ho něco blokuje tak mi zaslali návody na zprovoznění, tak jsem to zkusil a nic. Tak mi napsali ať jim ho pošlu, a cca po 3 týdnech mi napsali že jim je líto ale Telefon Xiaomi Redmi 3 gyro nemá a jako kompenzaci že si mám vybrat flipové pouzdro či něco jiného. A já jsem jim napsal že jsem si kupoval telefon hlavně kvůli gyroskopu, a že pouzdro mi ho nenahradí. Tak se chci zeptat, můžu si zažádat o navrácení peněz za to že mají klamavé informace na eshopu? Když na ofic. stránkách mají napsáno že Redmi 3 gyro má?
Otázku poslal/a: , 9. 11. 2016 22:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jestliže výrobek nemá vlastnosti slibované prodejcem, jedná se o vadu, kterou můžete reklamovat. V rámci reklamace pak můžete žádat primárně bezplatnou opravu a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pak i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, máte právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. Ve Vašem případě se domníváme, že jste oprávněn vznést nárok na odstoupení od smlouvy, a to právě z důvodu, že ani oprava ani výměna tohoto kusu výrobku za nový není reálně možná. Trvejte proto na Vámi požadovaném způsobu řešení reklamace, který je zcela v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
10. 11. 2016 18:32
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více