Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií, tedy do interiéru. Lišil se od objednaného tím, že měl krátký přívodní kabel a pouze plochou dvoupólovou vidlici. Tento typ přitom na stránkách v přiloženém letáku vůbec nebyl k dispozici. Po telefonické konzultaci s prodejcem mi bylo přislíbeno řešení. Prodejce zjistil, že skutečně nabízený typ ze stránek není k dispozici a nabídnul mi dvakrát tak dražší typ čerpadla, které je opravdu určeno do jezírka, do exteriéru. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, čerpadlo zabalil a připravil ve 14 denné lhůtě k vrácení s odůvodněním, že nesplňuje parametry, které jsou uvedeny na stránkách eshopu. Těsně před odesláním jsem byl prodejcem požádán o zaslání zboží na jinou adresu než je uvedena na stránkách eshopu a to na adresu firmy na Slovensku. Učinil jsem tak a tím se moje náklady za zboží a jeho dopravu a následné odeslání zpět vyšplhaly až na dvojnásobek ceny čerpadla. Nejnižší dopravné na Slovensko u české pošty bylo 205,-Kč. Tuto skutečnost jsem oznámil prodejci, přiložil doklad o zaplacení a požádal o proplacení všech svých výdajů spojených s nákupem výrobku. Mám na to nárok? Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 21. 11. 2016 15:45
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je třeba říci, že zákon spotřebiteli výslovně nepřiznává právo na vrácení nákladů na zpětné zaslání zboží prodávajícímu. Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě po převzetí je prodávající povinen vrátit pouze finanční prostředky, které od spotřebitele přijal na základě smlouvy. Domníváme se však, že ve Vašem případě je situace jiná. Vzhledem k tomu, že neodstupujete od smlouvy bez udání důvodu, ale proto, že prodávající porušil svou smluvní povinnost (nezaslal zboží odpovídající objednávce), a tato skutečnost není sporná, máte právo na náhradu vzniklé škody v souladu s § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Částku, kterou jste vynaložil na zpětné odeslání čerpadla prodávajícímu, si proto nárokujte z titulu práva na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti druhé smluvní strany. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
22. 11. 2016 11:53
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více