Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Hezký den, chtěla bych se zeptat na klasickou otázku ohledně vrácení poštovného. Na konci září jsem vznesla na eshop dotaz ohledně náhradního dílu k troubě, zaslala jsem společně s dotazem fotky, jestli nemají taktéž tento díl, který jsem potřebovala. Pán zareagoval a poslal mi odkaz na díly, že rozdíl nevidí. Radostně jsem zboží objednala a zjistila jsem, že zboží je opravdu jiné. Zaslala jsem zboží do 14 dnů zpět s tím, že bych chtěla vrátit peníze jak za díly, tak i za poštovné, protože jsem se předem na díl ptala. Pán mi odpověděl, že si nehrajeme na hru na postřeh a aby díl správně posoudil, že potřebuje produktové číslo spotřebiče. Našla jsem na internetu, že pán mi měl peníze vrátit do 14 dnů, trvalo to téměř 2 měsíce než mi vrátil peníze, ovšem pouze za díly, nikoliv za poštovné. Chtěla bych se zeptat, zda i v tomto případě mám nárok na vrácení poštovného. Prosím na koho bych se mohla v této věci obrátit, pán tvrdí, že si za svým rozhodnutím nevrácení poštovného stojí a že si ho obhájí. Zboží jsem si vyzvedávala přes zásilkovnu za 69 Kč (tedy ten nejlevnější způsob doručení) Děkuji a s přáním hezkého dne Tereza P.
Otázku poslal/a: , 7. 12. 2016 22:04
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě odstoupení od smlouvy v 14denní zákonné lhůtě je prodávající povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Vás na základě smlouvy přijal. To se tedy týká pouze nákladů na dodání zboží do Vaší domácnosti. Náklady na zpětné odeslání vráceného zboží prodejce obecně platit nemusí. Pokud však z jeho strany došlo k porušení smlouvy (doručené zboží neodpovídalo objednávce), lze tyto náklady žádat jako náhradu škody vzniklé vadným plněním. Prodávající je v rámci své podnikatelské činnosti povinen jednat s odbornou péčí; pokud Vám tedy doporučil nevhodný díl, aniž by si předem vyžádal potřebné údaje k posouzení parametrů, jde to k jeho tíži. Pokud Vám prodejce nevrátil zaplacenou kupní cenu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, můžete požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 12. 2016 16:43
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní...více
Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+
Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více
Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci
Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více